• Anonym (vigsel)

Kan man avboka en vigselförrättare efter att man bokat tid för vigsel?

Ja, det är min frågeställning. Tycker inte att han verkar vara den vi vill ha, samt att vi kommit på att vi har anknytningssammanhang och det vill vi inte ha.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-22 20:44
    Jag är totalt nollställd inom det här området, så därför har jag ingen aning. Ringde bara en person utefter en lista på vigselförrättare och visste naturligtvis inget om honom då det bara var ett namn.

• Svar på tråden Kan man avboka en vigselförrättare efter att man bokat tid för vigsel?
  • Adrika83

Det är ju bara att avboka, men ni behöver nog hitta en ersättare först. Ev kanske någon avgift utgår om ni bokat via kommun

• Anonym (vigsel)

Jo, man tänker att det kanske är lite svårt att hitta tider, men att det får vara värt det ändå, när man inte trivs riktigt med den vigselförrättaren man pratat med (samt att vi har kopplingar till denne, som inte känns bekvämt. Vilket inte han vet om, men vi nu, när vi googlat på honom).

• Anonym (vigsel)
    Adrika83 skrev 2013-02-22 20:48:43 följande:
    Det är ju bara att avboka, men ni behöver nog hitta en ersättare först. Ev kanske någon avgift utgår om ni bokat via kommun
    Undrar just om det är någon avgift? Vi bokade här om dagen. Inte via kommunen, utan via direktkontakt på telefonen.
  • fjånkan

Jag har för mig att vi skulle stå för vigselförättarens färdkostnader om det blev sådana, men jag tror inte det var några andra avgifter. Info borde finnas på kommunens hemsida. Jag får siffran 300 i huvudet nu när jag skriver detta. Så möjligen var det någon liten avgift inblandad. Men den borde ju i så fall bara tas ut om vigselförättaren faktiskt "lägger tid" på er.

• Anonym (vigsel)

Nu sms:ade jag honom. Just det, vi skulle minsann betala hans taxikostnader fram och tillbaka till oss. En sån omkostnad kanske man slipper helt om man gifter sig via stadshuset?

• Anonym (vigsel)

Jippey. Nu har han tagit emot sms:et. Går in på stadshuset sida, men jösses! Okeeej. Då får man kanske vänta till Augusti då för att det ska bli av. Eller? Verkar inte bättre?
    Men då slapp man ju betala 1000 spänn för hans taxiresa iallafall.

• Anonym (vigsel)

Nu har vi bokat Stadshuset. Känns skönt. Då är det gjort.

Svar på tråden Kan man avboka en vigselförrättare efter att man bokat tid för vigsel?