Funkar inte med bonusbarn
Hej! Har levt ihopa med min sambo i drygt ett år och hennes två barn som hon har på heltid..det har alldrig varit några problem alls. Min dotter som är 10 år bor hos oss var annan vecka. Vilket tyvärr inte funkar alls bra. Min sambo har ända sedan start gjort allt för att lära känna henne och få henne att känna sig som en i familjen. Men min dotter har bestämt sig för att inte släppa in henne alls. Min sambo är otroligt förtvivlad över detta och varje gång min dotter ska komma så blir hela stämmningen jätte konstig. Vi har provat allt som går att prova men inget har hjälpt. Har nu gått så långt att jag tror det bästa är om hon bor hos sin mamma och är hos oss varannan helg. Det är två helt skilda världar. Hennes mamma lever ensam och jag med ny familj. Kanske kontrasterna är för stora. När min dotter ser mig efter en vecka är hon inte speciellt lycklig över att se mig. Har förklarat för henne flera gånger att oavsett vad så är hon min dotter och jag älskar henne över allt annat. Hon säger knappt hej eller hejdå till min sambo. Har ingen direkt bra relation till min dotters mamma. Bara saker som rör barnet via sms eller telefon. Kan jag själv begära att bara få träffa min dotter varannan helg?. Om jag anser att det är det bästa. Hur har ni som varit i liknande situation gjort och löst det?