• soko

närmare 3 år än 2. jag (mamma) är inte vatten värd!

Jag vet inte om detta är rätt forum? Men ja, kanske nån känner igen sig? Tyvärr går det inte att skicka till psykologen längre i detta forum.

Har en kille på 2,5 år drygt. Bestämd, viljestark osv.
    Jag är den som varit hemma längst med honom. Detta år sitter jag hemma och studerar (skriver detta då jag anar, men vet inte, det kan påverka?).

Min sambo jobbar som vanligt.

Sista månaden upplever jag mig inte vatten värd. Jag är dum. Jag får inte byta blöja, Jag får inte borsta hans tänder. Jag får inte klä honom. Jag "kan" ingenting, det är bara min sambo som kan.. (enligt honom).

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Har försökt med att ignorera, bli arg osv. Inget hjälper.
    KÄnner mig totalt värdelös som förälder.

Kan tilläggas, att jag inte helt är nöjd med min situation som den är nu med studier hemma och till viss del arbete hemmavid, vilket gör att jag som social person inte träffar särskilt många. Samt har kass ekonomi.

Nån som har erfarenhet av detta? Är det en fas. Eller får jag stå ut med att vara "hatad" av min egen son? Kommer det bli bättre?  

• Svar på tråden närmare 3 år än 2. jag (mamma) är inte vatten värd!
  • stina 86

En fas men ge absolut inte efter när sonen vill att pappa ska ta på honom skorna.antingen är det mamma som tar på dom eller ingen alls.enad front med pappan i detta fall är viktigt..

• Pysan1

Det är nog en fas. Jag var supermammig när jag var liten & sen blev jag en riktig pappagris i perioder. kommer nog & går tänker ja. Låt tiden utvisa :).

• Knappamamma

Har en son som vill att pappa gör allt om han är i närheten är pappa inte hemma allt lugnt. Acceptera och köra på och inte ge efter för allt. Gäller att ni är överens

Svar på tråden närmare 3 år än 2. jag (mamma) är inte vatten värd!