• anna021

Välling frågor

Hej satt och fundera lite på lite frågor om hur ni andra gör med välling.

Hur ofta får ditt barn välling?
    hur mycket? 
    Hur gammal är ditt barn?
    Vilken sorts välling får Hen?  

• Svar på tråden Välling frågor
  • Frontline

Flickan på 2 år och 2 månader får sempers fulkornsvälling från 2 år vid läggningsdags ca 300ml.
    Pojken på 8 månader får sempers fullkornsvälling från 8 månader vid varje sovstund samt nån gång på natten ca 200ml kan bli ca 4-5 gånger per dygn...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Duckan

Vi började med välling vid 6 mån. Hon fick 220 ml morgon och kväll. Vi körde med Sempers, bytte välling efter ålders-rekommendationen.

• JennyL29

min är 6 mån gammal, började ikväll ge honom en flaska mild havregrynsvälling på 220 ml . Han somnade fort och verkade gilla den så nu ska jag ta den morgon och kväll bra start och avslut tyclker jag..

• Essence

Min dotter är 8 1/2 månader. Hon får en flaska 200 milliliter sempers fullkornsvälling på morgonen och en flaska 200 milliliter på kvällen.

• emelianzei

Min dotter är 9 månader och får nestlés godnattvälling från 6 månader vid läggdags, 200 ml. Sedan får hon det oftast en gång på natten också. Testade att de 8 månaders men hon blev konstig i magen av den så jag väntar med den i några veckor och testar sedan igen. :)

• Essence
    emelianzei skrev 2013-03-05 20:53:40 följande:
    Min dotter är 9 månader och får nestlés godnattvälling från 6 månader vid läggdags, 200 ml. Sedan får hon det oftast en gång på natten också. Testade att de 8 månaders men hon blev konstig i magen av den så jag väntar med den i några veckor och testar sedan igen. :)

Går du över helt eller blandar du? Min äldsta dotter var också lite känslig så varje gång jag gick över till "nästa steg" av välling fick jag blanda typ 80% 6-månadersvälling och 20% 8-månaders. Sen 50-50, sen 20-80 åt andra hållet liksom, över en vecka, så att hennes mage hann vänja sig.
  • emelianzei

Tänkte faktiskt inte på att blanda den här gången, när jag började med välling så blandade jag så det ska jag testa nu med! :)

Svar på tråden Välling frågor