• MiaIa 90

Vilken våtservett använder ni till era barn och varför?!

Vilken våtservett använder ni till era barn och varför?!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken våtservett använder ni till era barn och varför?!
  • En blå giraff

X-tra för att den är billig och finns på Coop där jag handlar oftast. Men det är sällan jag använder våtservetter, mest om vi är ute någonstans. Jag tycker det är överkurs att köpa dyrare våtservetter eftersom jag inte upplever någon skillnad mellan billiga och dyra i funktion.

• Themis

Inga alls, jag anser att våtservetter gör mer skada än nytta, de är tramsigt dyra och inte miljövänliga för fem öre.

Jag är dessutom själv multiallergiker och ville inte utsätta mitt barn för onödiga kemikalier, min mamma har fortfarande dåligt samvete för de hemska våtservetterna man använde till barn på det omedvetna 70-talet.

En blomspruta med vatten och vanliga papperservetter dög bra att ha med i vagnen för vår del.

Vissa människor borde be ett träd om ursäkt varje gång de andas! /wrath of Themis
  • gbgumman

Libero hade vi. Minst farligheter i dem. Nu har jag inga länge men köper ibland när jag ska göra rent plastgolvet i badrummet. Men då inte libero då de tar bort skiten dåligt.

• Natulcien

Inga.
    Jag tycker att våtservetter är o-nödiga, hud-o-vänliga och mijlö-o-vänliga.
    Vi använde pappersservetter som vi blötte. Lätt att ta med några servetter och en flaska vatten när man skulle ut.

• straw2008

Endast huggies !! Alla andra antingen luktar eller känns som blöt nylon.

I kinamockaskogen.....
  • Angeliic

Natusan first touch. Testat lite olika - vissa luktade alldeles för mycket, vissa alldeles för våta. Gick i princip krama ur massa vätska från den. Har för mig det var coops egna. Men kör som sagt med Natusans nu. Jättenöjd

Svar på tråden Vilken våtservett använder ni till era barn och varför?!