• MiaIa 90

Våtservetter vilka använder ni och varför?!

Våtservetter vilka använder ni och varför?!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Våtservetter vilka använder ni och varför?!
  • MattssonE

Använder olika, beroende på pris och var jag handlar. Det viktigaste är att de är parfymfria. 

• Hippopotame1

ICA:s parfymfria tycker vi är bäst. Lämnar ingen snuskig hinna efter sig.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
  • milli79
    lövet2 skrev 2013-02-18 20:35:39 följande:
    Pampers. De är allra bäst att städa med!
    Ah jag kör med olika märken, ofta de billigaste eftersom vi oxå har den att städa med :). Väldigt sällan används de till barnen men ibland när vi är iväg.
  • krompa

Euroshopper / ica basic

De är de enda som barnen inte reagerat på.
    Vi köper dock liberos till att torka av soffbordet på vindan med. 

• lövet2
    milli79 skrev 2013-02-18 20:36:53 följande:
    Ah jag kör med olika märken, ofta de billigaste eftersom vi oxå har den att städa med :). Väldigt sällan används de till barnen men ibland när vi är iväg.
    Jag har testat andra märken, men jag tycker inte de tar bort t ex färgfläckar från bordet lika bra. Inte lika effektiva mot fett heller.
  • Cornellia

Änglamark. Svanenmärkta, astma och allergiförbundet godkända, luktar inte så där äckligt som tex pampers. Dessutom så är dom en av få som inte svider när jag själv använder dem.

Använder dem till sonens rumpa, till att städa med och när jag har mens.

• milli79
    lövet2 skrev 2013-02-18 20:39:43 följande:
    Jag har testat andra märken, men jag tycker inte de tar bort t ex färgfläckar från bordet lika bra. Inte lika effektiva mot fett heller.
    okey tack för tipset =()!
  • fluu

Libero -därför att de är lätta att få ut förpackningen och för att dottern inte blir röd av dem. Hade pampers först,men de har en skum lukt och så blev dottern irriterad i rumpan av dem.
    Har testat Natusan,Euroshopper,Favorit,Eldorado och Willys med,men de blir hon röd av.

Brukar även ha ett paket av något billigt märke hemma med(typ eldorado eller Ica basic) att städa matkladd i köket med. Funkar utmärkt på spisen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • fluu

Fast vi använder inte våtservetter vid varje blöjbyte utan använder ofta bara blöta tvättlappar eftersom dottern har känslig hud och blir i längden röd även av libero.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Våtservetter vilka använder ni och varför?!