• denislo

Det är tyvärr dåligt med jobb nu.

Hej,skrev igår ang att man på mitt jobb inte ringer på referenser utan istället går på toan för att lyssna om man sköter sig. Nu har jag ju inga bevis på detta,men det är ju konstigt om personalen Mats låna boendes toaletter. Det brukar man ju undvika.

Iallafall har även vikarier blivit omplacerats när personalen inte tyckt de passat för jobbet. Vilket är bra, problemet är att chefen inte berättat varför utan personen har sagt att de inte har en aning och undrar. Det tycker jag är dåligt ledarskap.

Jag jobbar på ett ställe där personalen har problem både privat och på arbetet. Vilket går ut över boende och nyanställd personal. Jag märker väldigt tydligt när de försöker köra över mig, pratar om mig eller manipulerar. Jag försöker ifrågasätta det men det är ju så energikrävande att hela tiden tänka på vad de säger och gör. Jag kan inte prata med fckliga representanten på avdelningen eftersom hon är precis som enhetschefen manipulativa.
    Vad jag än gör så blir det fel, visar jag framfötterna är det fel, håller jag tillbaka är det fel.

Detta är nog inte helt ovanligt att människor går omkring och mår dåligt och projicerar på arbetsplatser. Men jag har familj och orkar inte ta med mig jobbet hem. Har lätt att bära andras känslor tyvärr. Hur gör man? Jag måste ju ha ett jobb...

• Svar på tråden Det är tyvärr dåligt med jobb nu.
Svar på tråden Det är tyvärr dåligt med jobb nu.