• Pion82

Tips på blöjor på natten

Jag har svårt att hitta en blöja som funkar på natten för min lilla tjej. Hon är snart 8 månader, väger ca 7 kg och är ca 65 cm lång. Så hon är ganska smal för sin ålder. 
    Huggies st 3 har funkat fint tills för en månad sen ungefär. Testade Libero up & go  st 4 och upplevde att de var bättre i alla fall. Men nu läcker de igen var och varannan natt.

Hopplöst att behöva stiga upp varje natt för att byta, tjejen gillar det inte heller. Varför finns det ingen blöja som håller 12 tim natt?

Någon där ute med en smal bebis som kan tipsa om någon blöja vi kan prova? Upplever ni att kardborr eller byxblöja funkar bäst? 

• Svar på tråden Tips på blöjor på natten
  • cosinus

Pampers babydry har funkat bäst på mina smalisar.

Har man barn som gärna sover på magen och drar upp benen under kroppen så att det riskerar att rinna över blöjkanten i magen kan kan det hjälpa med en vanlig trosa utanpå blöjan som håller in den lite extra.

• jEnNiK

Pampers baby dry är det enda som funkat på våra nattetid. Kissar hon mycket så kanske du skulle gå upp en stl, det kan ju även läcka pga det.. Vi kör stl 4+ nu. 9-20 kg, dottern väger 9,5...;)

• Pion82

Ok, tack för tipsen!

Tyvärr tycker jag inte om Pampers p g a att jag tycker de luktar starkt kemiskt om dem när de blir våta. Men kanske kan vara värt att prova igen i alla fall.

Min tjej sover inte på magen utan på sidan oftast så jag tror det är det som ställer till det. Plus att blöjan blir överfull då efter en hel natt.
    Ska prova att gå upp en storlek också.  

• jEnNiK

Jag håller med helt om lukten på Pampers.. Men ändå kör jag på dom då de är de enda som håller tätt en hel natt på mina små.. Då tappar dottern nästan blöjan på morgonen, den är så full;) Lycka till!

Svar på tråden Tips på blöjor på natten