• Dr to be

när började era barn gömma saker?

Vi har en tös hemma som snart blir 11 månader. De senaste dagarna har hon börjat gömma saker, helst då saker som hon inte får leka med, i en låda under tvn. När jag berättade detta för min mamma blev hon förvånad att hon gör sånt redan.

När började era barn gömma saker? 

• Svar på tråden när började era barn gömma saker?
  • Apopan

Mitt barn på snart 15månader gömmer inget, han får dock leka med allt (förutom direkt farliga saker som knivar), så det finns väl ingen anledning.
    Däremot så lägger han såklart saker på märkliga ställen. Han kan tömma en hel låda med köksredskap och lägga ut på olika ställen i hela huset. Att dem är svåra att hitta ser jag dock inte som att de är gömda, han tror ju heller inte att det han gör är något fel och gör inget i det dolda. Så han gömmer helt enkelt inget och tror inte han kommer göra det snart heller ^^

Är det inte bara så att hon har börjat sortera saker och tycker det är ett bra ställe att sina favoritsaker på? Min son lägger favoritsaker i sin rullande puff med förvaring t.ex.

• Dr to be
    Apopan skrev 2013-02-18 12:31:46 följande:
    Mitt barn på snart 15månader gömmer inget, han får dock leka med allt (förutom direkt farliga saker som knivar), så det finns väl ingen anledning.
    Däremot så lägger han såklart saker på märkliga ställen. Han kan tömma en hel låda med köksredskap och lägga ut på olika ställen i hela huset. Att dem är svåra att hitta ser jag dock inte som att de är gömda, han tror ju heller inte att det han gör är något fel och gör inget i det dolda. Så han gömmer helt enkelt inget och tror inte han kommer göra det snart heller ^^

Är det inte bara så att hon har börjat sortera saker och tycker det är ett bra ställe att sina favoritsaker på? Min son lägger favoritsaker i sin rullande puff med förvaring t.ex.
    Grejen är att hon typ går omvägar för att ta sig till den där lådan. Hon sneglar på oss hela tiden och plötsligt sticker hon i racerfart till lådan och lägger ned vad hon än fått tag i. Så det känns som hon gömmer, att hon inte vill att vi ska se henne

Men visst finns det stunder då hon bara placerar om sina saker...
  • Apopan
    Dr to be skrev 2013-02-18 12:36:45 följande:
    Grejen är att hon typ går omvägar för att ta sig till den där lådan. Hon sneglar på oss hela tiden och plötsligt sticker hon i racerfart till lådan och lägger ned vad hon än fått tag i. Så det känns som hon gömmer, att hon inte vill att vi ska se henne

Men visst finns det stunder då hon bara placerar om sina saker...

Så pass! Häftigt om hon verkligen gömmer saker då, låter ju tidigt som sagt :)

Får se om någon annan har någon som liten som gör liknande ^^
  • MoonFlight

Första barnen har bara gömt fjärrkontrollen till tvn och han gjorde det riktigt bra för 5 1/2-6 år senare och 2 flyttar har vi fortfarande inte hittat den. Gissar på att han gömde den i soppåsen...

• La Lola

Gömma saker?
    Det har nog mina barn inte gjort hittils...vad jag vet.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Aileen Allannah

Det låter väldigt tidigt! Eller ja, min tvååring gömmer inte saker på det sättet, däremot så hittar man ju saker på udda ställen, men inte sådär så han smyger iväg med grejerna, som din dotter verkar göra.

• HWR

Min 19 månaders har gömt saker sen hon kunde gå. Jag blir galeeen!
    Hon gömmer mest sina nappar. Och favoritplatsen att lägga dem på är i skorna.....så det händer ofta att jag får tömma skorna på nappar eller andra små leksaker som får plats.

Min äldsta fick tag på pappans bilnycklar när hon var 15 månader....vi har letat överallt men nu, snart två år senare, så är de fortfarande borta?! Antagligen har hon slängt dem.... 

• jEnNiK

Sonen på snart 4 år har aldrig gömt saker, bara lagt precis ALLT som får plats i skorna.. Dottern är 11 månader och gömmer allt hon får tag i. Nappar, tv-dosor, storebrors småbilar.. Kläder, blöjor.. ALLT.. Jag blir snart tokig! Tror dock att jag hittat det roligaste gömstället...;)

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

När jag sitter och funderar kan jag inte komma på att han haft något behov av att gömma saker alls...  dock gömmer han sig själv överallt hemma istället

Men min syrra som är jämngammal med min son gömmer allt möjligt, som hårt godis hon hittat eller sockerskålen, ja mest ätbara saker som hon vet att hon inte får äta när hon är ensam. ho har gömt saker sedan hon var lite över året.

• Dr to be

Haha! Det verkar finnas många busungar. Idag har maken rapporterat att hon fått tag på mitt kort till bankdosan (låg i soffan) och sedan hade hon gått till lådan och lagt det där. Dock så hade maken koll hela tiden
    Unge!!  

• Natulcien

Vår son är drygt 2 år, och han har aldrig gömt saker. Han leker ju bort saker ibland, och det hamnar ju plastdjur under soffkuddarna, bollar i skorna, kritor i pappersinsamligen etc. Men det sker ju i samband med lek och inte genom att han medvetet gömmer saker.
    Däremot vill han ofta att jag ska gömma mig, så att han får leta... Skrattande

Svar på tråden när började era barn gömma saker?