Emmut skrev 2013-02-17 17:16:01 följande:
Äter du tillräckliga portioner? Vad innehåller dem rent näringsmässigt? Har du en aktiv livsstil?
Jag tror jag kanske äter lite för lite kött. Jag är heller inte bra på att tillaga kött så funderar på om det kanske finns några bra proteintillskott? Möjligen att jag har för mycket kolhydrater också, mackor och makaroner är inte heller det godaste x)
Jag är väldigt stillasittande, så jag förstår inte varför min kropp vill ha så mycket mat.
MikaelaDuumboO skrev 2013-02-17 17:18:00 följande:
Keso! Man kan göra så mycket med det och man håller sig verkligen mätt!
Jag brukar ta keso på mackan ;) Har dock slut på det nu
OupaOupa skrev 2013-02-17 17:22:33 följande:
Jag är verkligen ingen som brukar pracka på andra LCHF men din TS säger mig att du står dig bättre på fetare alternativ. Du behöver inte gå in för hela tänket utan kika lite på LCHF-mellanmål och kanske skära ner på kolhydraterna. LCHF är ganska ren mat som man står sig länge på.
Innan jag började med detta så åt jag 5-6 måltider och numera 3 måltider (samma portionsstorlekar minus kolhydraterna som ersatts med sallad).
Testa och se hur din kropp reagerar, det är väldigt individuellt.
Jag har faktiskt övervägt LCHF eftersom jag brukar svullna upp efter jag har ätit kolhydrater, har dock inte gått längre än just bara tänka på det. Kan mycket väl prova ;)
Scream2 skrev 2013-02-17 17:29:35 följande:
Har du magkatarr?
Annars så skulle jag skippa socker och kolhydrater och äta mer protein. En burk med makrill i tomatsås istället för en frukt.
När du äter dina huvudmål så skippa bröd och pasta och sånt där som bara är bukfylla och ät mer protein och mer fett. Fett är inte onyttigt, så länge du inte kombinerar det med kolhydrater!
Men en kur med Omeprazol kanske inte skulle skada?
Jag har inte magkatarr.
Det verkar som om fler tycker att jag ska ta ner på kolhydraterna o satsa på proteinrik kost, så kan ju mycket väl prova o se ifall det blir bättre ;)
Omeprazol låter bekant, finns det på apoteket? Kan kolla upp vad det är för något.
Tack för era svar!