• Anonym (ivf1)

Ivfare se hit ang "glad gubbe"

Hejsan är det någon mer än ja som chockades om utebliven glad gubbe äl test????

• Svar på tråden Ivfare se hit ang "glad gubbe"
  • Anonym

Hm, nej? Eller kanske ja, jag vet inte. Jag förstår inte vad du menar? Har du tagit ett ägglossningstest? Det gav inte utslag? Du är chockad över det eftersom du förväntade dig det eftersom ... vad? Du har tagit en ägglossningspruta innan äggplock? 

Lite mer information vore fint.  

• Anonym (ivf1)

Ja gör ivf och använder clear blues stickor för insättning. Men ja är paff att inget utslag blev. ... utebliven äl??

• Anonym

Ska du göra ostimulerat FET alltså? Ja, då förstår jag att du är både förvånad och besviken över att den glada gubben inte infann sig. Du kanske bara har en senare ägglossning än förväntat den här månaden. Hoppas det!

• Anonym

Jag har noga provat ut på mig själv. Vissa månader behöver jag kissa på stickan två gånger varje dygn för att Hinna läsa av den glada gubben. Måste också se till att inte dricka för mkt, då späds hormonet ut för mkt.

Någon gång per år brukar ju ägglossningen också helt utebli - då det är svårt i efterhand att veta hur det blev.  

För mig fungerar det också att mäta temperaturen, om den sticker upp 0.2-0.5 grader och ligger kvar där signalerar det att jag ägglossat (för mig fårn36.6 till 37.1). Men då är det ju lite sent att ringa till rmc.

Så inför nästa månad, testa både på morgonen och kvällen! Lycka till! 

Svar på tråden Ivfare se hit ang "glad gubbe"