Hota med TR
Har ett barn som blir 11 år i år.
Det tog slut med pappan redan under graviditeten, han hade börjat missbruka heroin. Pappan flyttade till Malmö, 60 mil bort, och där fortsatte åratal av missbruk av både droger och alkohol.
Har haft ensam vårdnad redan från början, och under dessa snart 11 år har kontakten med pappan varit mycket sporadisk. Det har ibland gått 3-4 år utan kontakt. Ibland har jag åkt ner med barnet för att h*n ska få träffa sin pappa, då har pappan lovat att han blivit drogfri, men så har inte varit fallet har det visat sig när vi väl kommit ner.
Nu har pappan börjat höra av sig och vill att barnet åker ner till honom och bor där en vecka.
Jag har sagt nej, barnet känner knappt sin pappa, de senaste fyra åren har de träffats vid två tillfällen!
Dessutom litar jag inte en sekund på honom.
Han ringer och sms:ar 20-30 gånger/dag och kallar mig alla möjliga saker. Han har sina rättigheter säger han, och ska stämma mig och kräva gemensam vårdnad.
Känner för att byta nummer, orkar inte med allt tjafs.
Jag har aldrig talat illa om pappan till barnet, men barnet har inget intresse av sin pappa, vilket inte är konstigt, då pappan aldrig varit delaktig.