Pappa är homofob, jag är bi.
Hej!
Jag har en fråga till främst er som har barn som är homo/bi/trans.
Jag har alltid vetat att jag är bisexuell, ända sen jag var liten. Har dock under hela min uppväxt fått höra att det är fel och onormalt. Mina föräldrar är väl vad man kallar homofober, främst min pappa. Delar av släkten också. Det uttrycker sig genom kommentarer och glåpord.
När jag var 18 (två år sen) så kom jag ut till mina föräldrar. Aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Men dom sa att dom älskade mig precis som jag var och att det var okej. Puh, tänkte jag. Det skulle jag inte gjort.
Min pappa är fortfarande homofob och det har i mina öron blivit värre. För nu vet han vad jag är och ändå så kommer alla det här kommentarerna! Jag har precis börjat dejtat en tjej (mina föräldrar vet inte om det) och är så otroligt ledsen. Eller ledsen räcker inte till. Jag är helt förtvivlad över att min pappa inte kan acceptera mig för den jag är!!
Min pappa är annars jättesnäll och vi har en jättebra relation. Låter konstigt med tanke på att han måste hata en stor del av mig. Men han är en av min bästa vänner och har alltid stöttat mig i allt annat.
Så jag undrar hur var det när ert barn kom ut? Hade ni negativa åsikter innan och ändrades det? Kan de ändras? Är det svårt att förstå att ens barn är homo/bi?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-27 18:40
Vill också gärna höra från er som kommit ut till föräldrar som är homofober? Ändrade de sina åsikter eller hur blev det sen?