• marat23

Överstimulering p g a Pergotime. Söka vård??

Hej! Åt en enkelkur av pergotime denna månad, och fick Äl redan dag 9! Var på Vul två ggr nu och ska dit igen på måndag. Och nu om 1,5 vecka efter första Äl har jag en till sa läkaren, och dessutom blev jag överstimulerad och fått 5-6 cm stora äggblåsor, flera stycken. Magen är svullen, t o m ländryggen är lite svullen och "svider" lite. Är lätt illamående och har lite ont i buken (ökar när jag är kissnödig). Trött och har lite feber 37,6. Läkaren sa om det blir värre ska jag åka till akuten, annars kom på måndag.. Men det är så svårt att avgöra!! Har mån varit överdtimulerat av pergo?? Vad kände du/ni?? När går det över? Känner att om jag bara ligger och håller mig i värme så gör det inte så mycket ont, men om jag rör på mig (har en 2,5 åring..) då blir det värre. Hjälp!!! Vad ska jag göra, åka in eller avvakta till på måndag?? Tjejen på Vårdguiden visste inte ens vad pergotime var gör nåt.. "Det får du bestämma själv" sa hon :(

• Svar på tråden Överstimulering p g a Pergotime. Söka vård??
  • marat23

Ingen? :( Känns som att det är bara jag som blev överstimulerad av pergo.. Det kanske är ovanligt.

• frökenanna84

Hur gick det för dig med överstimuleringen?
    Och hur har det gått efter det?

Själv är jag inne på tredje månaden med Pergotime.
    Jag funderar om jag också blir lite överstimulerad. Ungefär vid ÄL får jag JÄTTEont i magen. Blir mycket öm på båda sidorna och det gör ont att röra sig. Cykla är tex inte skönt nånstans, och bara att sätta sig ner känns rejält.

När jag åt första kuren så var jag på VUL som visade en  blåsa på 2,1x2 cm. och två på 1,5 ca. Men de sa att den stora skulle släppa och de andra då tillbakabildas. 

Men jag är ändå rädd att det är en överstimulering då jag får så ont... Har inte vart på nå fler VUL då de inte tyckte det behövds... 

Svar på tråden Överstimulering p g a Pergotime. Söka vård??