impotent - hur kan jag hjälpa honom?
Söker främst svar från män snälla... Jag har träffat en ny man som är 15 år äldre än mig (jag är lite över 30). Vi har varit tillsammans i ett halvt år. Vi har det väldigt bra tillsammans med ett undantag och det gäller själva det penetrerande sexet. Han får inte upp den. Någon enstaka gång ibland är den riktigt hård men för det mesta är den halvslapp.
Det som är konstigt för mig i detta är att det verkar vara helt normalt för honom, eller han tror att det är normalt. Han styr upp den med handen och lyckas ibland få in den. Jag tycker det är sjukt avtändande med hans halvslappa kuk(men det säger jag så klart inte till honom). Ofta blir den sedan mindre och mindre när han är inne i mig. Jag känner den i princip inte alls (något som han inte heller verkar fatta och jag inte vill säga för jag är rädd att han ska känna sig ännu mer pressad). I alla hans tidigare förhållanden (problemet har funnits då också) så har kvinnorna tydligen tyckt att detta är helt okej, det har inte varit ett problem för dem.. De har som jag förstått det inte varit så intresserade av sex. Enligt honom är jag den första han träffat som vill ha ordentligt sex länge.
Det brukar också gå för honom mycket snabbt (mindre än 1 minut). Också detta tycker jag är otroligt frustrerande men återigen så har han enligt mig konstiga referensramar. Finns liksom inte i hans värld att det finns män som kan hålla på över 5 minuter och att man kan hinna ha sex i olika ställningar innan man kommer. Jag har försökt säga lite fint att han kanske kan träna på att "hålla sig" så att vi kan hålla på lite längre.
Vi pratar någorlunda öppet om det hela och han har börjat förstå att det är ett problem för oss. Känns som att han är mycket sexuellt hämmad. Han är undersökt av läkare så problemet sitter helt i hans huvud. Vet inte vad jag ska säga eller göra för att hjälpa honom?