• VIDE MI

Amma länge= osjälvständigt barn.

Jag fick höra av BVC att man kan få osjälvständiga barn av att amma länge. Jag är nämligen sugen på att inte introducera mat än utan helamma några mån till. Jag har bara förknippat det med trygghet och mycket närhet, men kan dt ge motsatt effekt? Dvs att barnet senare kommer få det jobbigt med självständighet.

• Svar på tråden Amma länge= osjälvständigt barn.
  • MalinEddie

Vilken idioti, frågade du vad de baserade det på?

Avskyr CIO-metoder.
  • Jul

Vad är det för ett skruttråd? Låter som att bvc-sköterskan meddelat sina egna åsikter och inte gett ett professionellt råd.
    Det finns ingen anledning att tro att långtidsamning gör barnen osjälvständiga. Tvärtom snarare, närhet föder trygghet och trygghet föder självständighet.
    Amma så länge det fungerar för dig och barnet.

~*rabiat*~
  • skogsvitter

Herregud så löjligt. Självklart är det inte så.

Däremot delammar ju de flesta ett tag även efter att man introducerat mat. Dvs beroende på hur gammal din bebis är så kanske bebisen faktiskt behöver börja med fast föda men det finns ju inget som säger att du inte kan fortsätta delamma i flera år även om barnet äter vanlig mat också.

• beemp

Det var det dummaste jag hört!

• Dimitra

Så bebisen slutar att vara nyfiken på livet och bara vill hänga i tutten? Hahahahahahahahahaha...otroligt.

The Dimitra universe.
  • lövet2

Hur gammalt är ditt barn, TS? Efter 6 månader kan babyn behöva något lite mer än bröstmjölk för att få tillräckligt med järn, men det är ju liksom bara ett par teskedar om dagen. Delamma kan du fortsätt med länge till ändå!

Och osjälvständiga barn? Skulle man försöka amma dem i 6-8 år så kanske möjligen, men annars är det ju bara ett väldigt korkat påstående ...

• castafiore

Sådana borde inte få jobba som bvcsköterskor. Jag hade pratat med dennes chef.

• Natulcien

Vad är det för stolpskott till BVC-sköterska som kläcker ur sig sådana dumheter?

Svar på tråden Amma länge= osjälvständigt barn.