• Emmelie 528

Hjälp mig. Hur ska jag tänka?

Hej alla.

Min första förlossning gick på 3h och 55min från att slemproppen kom till att min Hugo kom till världen. Visst det var 6år sedan men jag är ändå rädd inför att inte hinna in denna gång.

Det sägs att som omförderska så ska det generellt ta kortare tid än första förlossningen. Jag bor ca 40min ifrån förlossningen samt att vi har ingen som vi kan lita på som kan ställa upp att köra när det väl är dags då varken jag eller sambon har körkort.

Min sambo är sjukskriven så jag kommer inte vara själv iaf när det sätter igång men oron om att inte hinna in tar upp en hel del tid av min tanke värksamhet och BM säger bara att jag ska ta det lungt och att vi hinner gott o väl in. Men tänk om tankarna finns ändå där.

Hur kan jag lungna mig själv och min sambo på bästa sätt?

Sonen Hugo är hos sin far under denna tid så det behöver jag inte tänka på iaf =)

• Svar på tråden Hjälp mig. Hur ska jag tänka?
  • Besa

Min väninnas första barn kom på två timmar då värkarbetet startade tills deras dotter tittade ut.. Så det var verkligen fort BM han knappt ta på sig handskarna så fort det gick.. Sen när hon väntade nr två gick fet inte lika fort den gången tog det 15 Tim med värkarbetet tills bebisen kom ut.. Så slappna av det kam verkligen variera.. Hon hade precis samma tankar som du oj oj det kommer gå fort med tydligen inte det är bebisarna som bestämmer tänk inte så mycket på det njut av din sista tid av din graviditet lycka till 👍👍

Svar på tråden Hjälp mig. Hur ska jag tänka?