• Cherry Cupcake

HJÄLP!! Vart kan man få hjälp med vad man passar i för kläder?

Jag har en ganska svår/störd kroppsform.
    Inga kläder passar mig fast jag är smal och jag känner att jag ser ut som en man i kroppen :(
    Har en önskan att Trnny och Susanna en dag ska ringa på dörren men jag tror inte att det kommer hända tyvärr.. Har läst deras bok men blir inte mycket klokare..

Vart kan man få hjälp av ett proffs att klä sig i kläder som passar en kroppsform?
    Kan tillägga att jag är ganska dålig på att sätta ihop en snygg outfit och kör alltid på basplagg för att inte göra bort mig.

Vad kan det kosta?

• Svar på tråden HJÄLP!! Vart kan man få hjälp med vad man passar i för kläder?
  • Flisan79

Det finns ju personal shoppers tex. Var bor du?

Kan du förklara mer i detalj din kroppsform eller visa en bild så kan jag försöka hjälpa dig.

• beccagranen

Om du här en typisk rak "pojkkropp" så brukar man kunna trolla fram former genom att markera midjan och även fodralklänning med volanger höften är riktigt snyggt. Bara du vet vilken kroppstyp du här så finns det mycket info och tipps att finna på nätet. Släng upp en bild här så kan vi på fler tippsa ;)

• Cherry Cupcake
    Flisan79 skrev 2013-02-15 10:40:08 följande:
    Det finns ju personal shoppers tex. Var bor du?

Kan du förklara mer i detalj din kroppsform eller visa en bild så kan jag försöka hjälpa dig.
    Jag bor utomlands kan man säga, flyttar snart till sverige men vet ej vart jag ska bo. har inga problem att ta mig till en storstad om det behövs.

Ok, jag har breda axlar, smala höfter, små bröst, snygg (?) rumpa, lagom stor,, tror jag har lång överkropp/bål, kanske ev lite korta ben.. svårt att se själv. Är nog egentligen propitionelig förutom mina breda axlar och långa överkropp?
  • Cherry Cupcake

ok, ska fixa bild, vänta lite :)

• Flisan79

Ok, din figur är lite som ett V. Då kan dec vara bra att balansera ut lite. Tex tror jag tulpankjol skulle sitta fint på dig. Den ger illusion av mer höfter och markerad midja. À-linje formade kjolar fungerar med.
    Upptill bör du undvika sådant som ger fokus på axlarna som "puffärmar", axelvaddar osv. Låg v-ringat och toppar med markerad midja.

• Cherry Cupcake

mja problemet är ofta att om en kjol sitter i midjan på mig hamnar rumpan för långt ner och sticker ut,,

• Flisan79

Då köper du för korta kjolar

Men du, av bilderna jag ser har ju du skitsnygg kropp. Och dessutom proportionerlig. Lite atletisk och något markerad axlar men inte så att det stör utan bara på ett snyggt sätt.

Ok, jeansen bör vara normalhöga (inte låga) i midjan. För att förlänga och och ge mer kurvor är bootcut eller "raka" ben att föredra. Gärna lite för långa och med en klack på skon under.

Tröjor får gärna vara omlott eller figursydda.

• Cherry Cupcake

oj tack så mycket :) tycker nog inte att jag ser ut riktigt som på bilderna men men..

det är ganska störigt de breda axlarna för jag har väldigt smal midja och köper jag en vanlig top eller tröja överhuvudtaget så är det så svårt med storleken. jag kan behöva 42 över axlarna men 36 i midjan..

tack för klädtipsen! 

• Fannypack

Du har jättefin kropp!
    Om jag var du skulle jag balansera axlarna med en underdel med volym, som en a-linjekjol.
    Kanske kan du hitta lite tips på den här sidan: youlookfab.com/2010/05/20/how-to-dress-the-inverted-triangle-body-type-2010/

Jag kan också rekommendera att gå till skräddare med finare/dyrare plagg (kavajer, märkesjeans) så att de sitter perfekt. Nästan ett måste om ens kropp inte har standardproportioner.

• veh

Tror Åhlens (iaf i Sthlm och Göteborg) har någon slags "personal shopper"-erbjudande... Tror det är gratis, men att de rekommenderar en viss budget för att man ska kunna handla med sig en del av det som hittats.

• Cherry Cupcake
    Fannypack skrev 2013-02-15 11:40:36 följande:
    Du har jättefin kropp!
    Om jag var du skulle jag balansera axlarna med en underdel med volym, som en a-linjekjol.
    Kanske kan du hitta lite tips på den här sidan: youlookfab.com/2010/05/20/how-to-dress-the-in.../

Jag kan också rekommendera att gå till skräddare med finare/dyrare plagg (kavajer, märkesjeans) så att de sitter perfekt. Nästan ett måste om ens kropp inte har standardproportioner.
    tack :) jättebra sida!
  • Cherry Cupcake
    veh skrev 2013-02-15 11:45:44 följande:
    Tror Åhlens (iaf i Sthlm och Göteborg) har någon slags "personal shopper"-erbjudande... Tror det är gratis, men att de rekommenderar en viss budget för att man ska kunna handla med sig en del av det som hittats.
    ja jag såg det :) de rekommenderade att man skulle ha minst 7000 kr att spendera.. är bara att börja spara!
Svar på tråden HJÄLP!! Vart kan man få hjälp med vad man passar i för kläder?