• Rexona

Vilken är bäst? Mam antikolik eller philips avent?

Jag har en dotter på 3 månader som har använt philips avent från dag 1. Jag tycker inte de är så jättebra mot magknip och att de hindrar luften att hamna i magen.Med sonen för 3 år sen använde vi mam-antikolik men den tyckte jag ibland att den var jobbig, då det sprutade åt alla håll om man la ringen fel..Därför undrar jag nu vilken flaska är bäst egentligen`?

• Svar på tråden Vilken är bäst? Mam antikolik eller philips avent?
  • Älska livet som det är

Philips avent helt klart men om du ska ha mot magknip så e där en som heter dr någonting vet inte namnet riktigt men det ska va mot kolik och magknip

• SoulChild

Min dotter hade också magknip, prövade mam men den är sämst! Sen köpte jag dr. Brown och märkte av skillnad på en gång. Visst, dom är dyrare men man får verkligen valuta för pengarna

ღ snart är du här mammas älskling ღ
  • Rexona
    SoulChild skrev 2013-02-14 23:30:21 följande:
    Min dotter hade också magknip, prövade mam men den är sämst! Sen köpte jag dr. Brown och märkte av skillnad på en gång. Visst, dom är dyrare men man får verkligen valuta för pengarna
    Dr. brown provade jag till sonen, köpte 4 st på en gång (för att slippa diska på natten), men det va ett jädra pill o rengöra dom+ att jag fick dom aldrig riktigt rätt.

Finns det andra än dom flaskorna? Mam blev jag så arg på när man står där mitt i natten med en skrikande bebis, man trycker ringen så hårt det bara går, skakar och hela rummet blir nerstänkt... 
  • purple box

Dr Brown må vara pillig men det är den bästa mot magknip. Men både Mam och Dr brown kan man trycka ihop innan så man slipper stå mitt i natten. De är jobbiga mest innan man fått in tekniken.

• Mysanpysan86

Min bebis fick calma flaskan först när jag del ammade. Hon hade fruktansvärd magknip hela tiden. Vi bytte till mam antikolik. Den har funkat hur bra som helst för oss. 
    Men det är väl olika. Så det bästa är väl att prova. :) Lycka till!  

• Alexi

Vi körde dr Brown första halvåret med dottern, sen när "magknipsperioden" var över gick vi över till Avent då de är sjukt mycket lättare att diska.

Svar på tråden Vilken är bäst? Mam antikolik eller philips avent?