Normalt att en 1,5 åring vaknar kl 05?!
Hej,
Min son är precis 1,5 år. Han har gått på förskolan i en månad.
"Problemet" är att han vaknar för dagen så orimligt (?) tidigt! Kl 05!
Jag lämnar honom på förskolan kl 07 och vill att han ska få så mycket sömn som möjligt för att orka med på förskolan. Han blir ju trött vid 10-11-tiden när han vaknar så himla tidigt!
Jag försöker ju ligga kvar så länge som möjligt med honom i sängen så att han ska försöka sova. Det resulterar ju i att det blir stressigt när jag går upp och får ofta skippa min egen frukost. Han sover så ytligt från kl 4 ungefär. Så skulle jag gå ur sängen skulle han vakna.
De sover inte förrän kl 12 på förskolan och då är han ju supertrött!
Är detta verkligen normalt? Varför sover han inte längre än till 05? Som vanligt är det ju så att man hör andras barn att de bara sover och sover och att de får typ väcka dem kl 7!
Efter förskolan är han ofta trött och han lägger sig vid 19, då är han toktrött! Vi kan inte lägga honom senare i tron att han ska sova längre för då lär han bara bli ÖVERtrött innan han kommer i säng, eller ska man försöka hålla honom uppe och försöka bryta ett mönster?
Hur har ni andra det med barn i 1,5 års åldern som går på förskolan?
Har ni några tips som vi kan försöka prova för att få honom att sova längre? Främst för att han ska få så mcket sömn det bara går för att orka en hel förmiddag innan sovdags på förskolan.
Pepp och tips mottages, tack!