• Elisebet

HJÄLP med dagis i Täby Kyrkby!

Hej på er!

Dett bnlir en smaaaal tråd, men jag chansar på att någon därute med bra info ser mig.

JAg har fått erbjudande om två förskolor till min dotter som ska börja efter sommaren. JAg måste fatta ett beslut snart, och har ingen koll på vilken som har vilket rykte. Jag är helt nyinflyttad och har ingen koppling till orten.

Har ni hört något? Eller kanske har era barn gått i förskola i krokarna?

Tacksam för hjälp.  

• Svar på tråden HJÄLP med dagis i Täby Kyrkby!
  • Pumpelina

Jag har barn på dagis i Täby kyrkby och har koll på några andra också. Vad vill du veta, vilket dagis har ni kommit in på?

• Elisebet

Hej! Tack! Vi har ev fått på tallen och på bylegården. Bara lite osäker på varför bylegården verkar ha så kort kötid? Vet du något? Tacksam för svar!

• Pumpelina

Hej igen!

VI har barn på Tallen faktiskt, en tvååring nu och vår sexåring gick där innan han började skolan.
    Vi är nöjda med förskolan, särskilt personalen. Det har varit lite rörigt i omgångar, men nu känns allt uppstyrt och under kontroll. Man kan som förälder alltid kan prata med personalen, om man är orolig/ funderar på något, dom lyssnar och försöker alltid fixa till det som känns. Det är också en relativt liten förskola, 30-35 barn som mest, och de har aktiviteter både mellan åldersgrupperna och uppdelat i mindre grupper. Båda mina barn har stormtrivts på denna förskola, och känt sig trygga,
     Det som är lite negativt är att gården är ganska liten, och att de ibland har svårt att komma iväg på utflykter, särskilt vintertid.  

Bylegården är en helt ny förskola vad jag har förstått, den tidigare förskolan i dom lokalerna fick stänga och nu är det nya tag, kanske därför det är lätt att få plats där
    .

Annars är har Miklagård och Vikingagården bra rykte, och vi känner folk som har barn där och alla är supernöjda. Dock svårt att få plats där.  

Ja, vet inte om detta var till hjälp. Läget kanske spelar in också? Tallen ligger ju i centrum, nära affär, tåg och buss, Bylegården ligger i Byle.    Beror ju på hur man åker till jobb, var man bor osv.

• pappil123
    Tipsar om Ymerbackens förskola i Täby Kyrkby, i höjd med första rondellen i kyrkbyn. Liten mysig förskola med familjekänsla. Många utvecklande pedagogiska aktiviteter, gymnastik 1 ggn i veckan, fin utegård osv! Jättenära norrortsleden o bra kommunikationer med busshållplats på vikingavägen precis nära intill. toppen dagis! 
     Hjärta
  • SofaStaaf

Hej!

Hur har det gått vad blev det för förskola! Nu är det 2 år senare och jag söker fsk till min son i augusti 2015. Vad rekommenderar ni nu? Det är fullt på Kyrkbackens förskola, Holmgårdens förskola och Vikingagårdens fsk. 

Vad säger ni nu om Tallens fsk, Miklagårdens fsk och Runborgs fsk?

Kram på er!

• Weezel

Vad ni än gör sätt era barn INTE på Trädgårdsstadens förskola i Täby Kyrkby !
    Fullständigt kaos ! Har tyvärr haft vår dotter där i snart två år och ingenting fungerar.
    Det har bara varit problem sedan dag ett, anmälning efter anmälning efter anmälning mot förskolan men ingenting händer.

Svar på tråden HJÄLP med dagis i Täby Kyrkby!