• kramdjur

Depend gellack för hemmabruk, någon som har testat?

Är ni nöjda med resultatet?
    Jag har beställt ett startkit för hemmabruk och två fina färger till, hoppas på underverk

• Svar på tråden Depend gellack för hemmabruk, någon som har testat?
  • kramdjur

Nu har jag fått det, och jag har aldrig haft så fint målade naglar innan, väldigt lätt att använda, jag är supernöjd!

När jag har läst runt på bloggar så verkar det väldigt svårt att få bort det från naglarna, någon som vet?

• Klister

Man doppar fingarna i aceton i 10 min, sen lindar man in fingertopparna i stanniol. Sen är det bara att skrapa. Jag tar en bred nagelbandspetare i trä.

Funderar också på att köpa startkitet. Var det svårt? Hur lång tid tog två händer? 

• Rocktrollet

Skitjobbigt att få bort ju.
    Men jag brukar måla på ganska många lager så att jag bara kan skala bort det sen när jag känner för det. Tar tag i kanterna och river loss skiten. 

• Gäddan

Superbra! Jag använder oftast french manikyr. Sitter dock inte så länge som de säger...

• Duckan

Nöjd med resultatet, men håller dock inte riktigt 2 v för mig. Fick tips om att efter en vecka dra på ett lager överlack till. Att ta bort är jobbigt tycker jag, men tur att det inte görs så ofta.

• Fia 28

Går fort att fixa och sitter bra. Men har man lite torrare naglar så sitter det som berget. Det är dock bra att ta lite paus mellan varven för att låta naglarna vila och olja in dem.

• Duckan

Fia 28, har också tänkt på det, att en liten paus är nog välbehövligt för naglarna emellanåt.

• Klister

Vad använder ni för gellack nu när Depend inte finns? Har testat Orly, som lossnade på en gång och IsaDoras som aldrig härdades. Nu ska jag testa Striplac. Det var dyrt.

Svar på tråden Depend gellack för hemmabruk, någon som har testat?