pappan bry sig inte om dottern
hej jag har en dotter på 2 år vars pappa inte bry sig om. lämnade mig i början av graviditeten och hotade mig en gång. första gången han kom och hälsade på dottern var hon 4 månader gammal. efter det hör han av sig när han känner för det och umgänget sker hemma hos mig. allt från 10 min till 2 timmar. från 2 gånger i veckan till ingenting på 3 månader. i början när han var här sa han att han skulle göra allt för att få gemensam vårdnad. eller ha henne varannan vecka/helg. men än sålänge har det inte hänt något. jag är 99% säker på att han aldrig hört av sig till familjerätten osv. för isåfall måste dom hört av sig till mig. då han lämnade mig under graviditeten så har jag sagt att om han inte finns där nu behöver han inte komma sen heller. min största rädsla är att jag blir tvungen å lämna dottern till honom. jag litar inte ett dugg på honom och han har tidigare haft alkohol&knarkproblem men vet inte hur det är nu. han tycker det är viktigare å festa och hör av sig ibland att han inte kan komma dagen efter trots att han har sagt det pga bakfylla.
jag undrar om han bara kan komma en dag och få sin vilja igenom pang bom. eller blir det svårare för honom hur längre tid som gått. som sagt jag vill inte ha någon som helst kontakt med honom men har aldrig nekat honom när han vill komma och hälsa på. hans familj bry sig inte heller trots att dom bor på gåavstånd. och hennes pappa bor också i samma stad.
någon som känner igen sig?