• Anonym (Så ledsen)

Idag hatar jag världen!

För några dagar sedan plussade jag på IVF försök två. Efter nästan 10 års kämpande med olika mediciner, viktnedgång, en spontangraviditet för några år sedan som slutade i missfall även den och ett första IVF försök som några dagar innan TD gav svagt plus och sedan blödning dagen efter. 

Dagen efter kom blodet och idag är det över.
    Idag hatar jag världen. Och tar ni illa vid er, håll det för er själva och låt mig vara ledsen och låt mig hata världen.

Jag hatar alla som får barn enkelt.
    Jag hatar min moster som har gjort 13 (!!!!!!) aborter!
    Jag hatar de som skaffar barn efter barn men inte kan ta hand om dem!
    Jag hatar de som säger till mig att svaga plus på testdagen inte är någon fara, att ett plus är ett plus!
    Jag hatar alla som säger till mig att det kommer gå bra när min magkänsla säger det motsatta.
    Jag hatar alla som kommer med korkade "råd" när de inte har en ANING om var ofrivillig barnlöshet går ut på eller hur det känns!
    Jag hatar min kropp som inte kan behålla ett barn!
    Jag hatar mitt liv!
    Jag hatar världen! 

• Svar på tråden Idag hatar jag världen!
  • Anonym

är du säker på att det är kört? jag blödde i början av min graviditet och var säker på att det var missfall men det visade sig vara ett sprucket blodkärl...

• Anonym (Så ledsen)
    Anonym skrev 2013-02-12 13:48:48 följande:
    är du säker på att det är kört? jag blödde i början av min graviditet och var säker på att det var missfall men det visade sig vara ett sprucket blodkärl...
    Ja jag är säker. Klumpar, blod och magsmärtor
  • Anonym

Beklagar! Måste vara skitjobbigt och svårt! Förstår att du är arg och ledsen. Fick faktiskt ett glädjande besked idag från en bekant som också fått missfall efter missfall och har försökt få barn under flera år!! Igår fick de igenom sin adoption och en liten pojke väntar på dom. Det går inte att ens försöka förstå hur det måste kännas! Fy för ofrivillig barnlöshet!

• Anonym (ivf-mamma)

Antar att du ändå kan tänka dig ett par kommentarer.......tänkta att vara uppmuntrande, mitt i all besvikelse!

Du har blivit gravid två gånger - det är bra! Det krävs oftast minst tre IVF:er för ett lyckat resultat och din klinik kommer tycka att det var bra att ni fick fina embryon och att ett fäste, åtminstone för en kort tid. Ring kliniken och be att få göra en utvärdering. Varför blir det som det blir och hur ska ni gå vidare? Har ni något i frysen? Redo för ett nytt färskförsök osv?

Det krävs massor av kraft och energi för att hålla på med IVF. Det krävs ännu mer kraft för att vara småbarnsförälder. Försök att uppbåda den kraften och skippa hatandet......även om jag förstår att andras situation sticker i ögonen. Lycka till!

• Anonym (hata)

Hata på du!! Jag känner med dig. Vidrigt är att man inte kan gå ut genom ytterdörren utan att springa på folk med stora magar och barnvagnar. De är fan överallt!!!!!!!!!!!!!!!!! Stor kram från mej

• Anonym (Känner med dig)

Jag är inte ens i närheten av att vara i din situation, ville bara säga att det är helt ok att ha en dag när precis allt är pest.

Skäm bort dig själv - ta en skön promenad, en varm dusch och smörj in dig med favoritlotion, ät lite god choklad eller se en bra film. Ta helt enkelt väl hand om dig!

• eval

Vad ledsen jag blir med dig :(

• Anonym (Lina)

tycker precis som du TS du är inte ensam att tycka så här. fick utomkved för 2 månader sen efter 5 ivf försöket i 6 års kämpande och det gör så fruktansvärtd ont fortfarander av väntar bara på start skottetr förnästa IVF försök och hoppas hoppas det tar sig o vill stanna,

blev av med båda mina äggledare under operationen känner mig så misslyckad så det finns inte o alla elaka kommentarer man får .

många styrke  kramar till dig TS o alla andra som kämpar månad för månad efter en liten  

• Anonym

Jag förstår att du är förkrossad, rasande, utom dig och alltpåengång. Tillåt dig att vara det nu. Rasa, gråt, få ut det. Sen kan du börja fokusera på vad som ska hända nu - men det är alltså SEN. Var ledsen så länge och mycket du behöver - och trösta varandra mycket, om ni är två.

• Anonym (Länge...)

Jag förstår dig precis! Om jag tänker efter känner jag så där varje dag,men så länge jag undviker de värsta "påminnelsefällorna" står jag ut. Men att stå ut är ju inte att leva så både du och jag måste få barn. Och alla andra ofrivilligt barnlösa som kämpat i åratal! På plussidan står faktiskt att du kan bli gravid även om det känns skit just nu. De allra flesta som kan bli gravida kan även få barn. Tids nog orkar du ta nya tag och med hjälp går det säkert vägen!

• Anonym (Ex hat)

Hatade också mkt emellanåt när vi gjorde ivf försök som misslyckades gång på gång. Hatade all väntan man inte kan göra ett skit åt, smärtan, utsattheten och ovissheten. Efter fem år nu lyckats bli gravid. Kan inte annat än förstå dina känslor! Vidrigt när det hopp man ändå har vid återföringen förstörs:( hoppas det kommer gå vägen för er !

• Anonym (en till)

Fick mens idag också... Vi har försökt i kanske 10 år, jag kommer inte ens ihåg. Kan tillägga bara:
    - har aldrig fått en chans att se svagt plus på gravtest, vet inte om det är bra eller dåligt? kanske slipper det onödiga hoppet

- mensen kommer så regelbundet att jag hinner inte esn testa

- har aldrig varit gravid

- min man är nog för gammal idag för att få barn, jag är nog för gammal

Kampen är över.           

• Anonym (Länge...)
    Anonym (en till) skrev 2013-02-12 18:56:08 följande:
    Fick mens idag också... Vi har försökt i kanske 10 år, jag kommer inte ens ihåg. Kan tillägga bara:
    - har aldrig fått en chans att se svagt plus på gravtest, vet inte om det är bra eller dåligt? kanske slipper det onödiga hoppet

- mensen kommer så regelbundet att jag hinner inte esn testa

- har aldrig varit gravid

- min man är nog för gammal idag för att få barn, jag är nog för gammal

Kampen är över.           
    Jag vill absolut inte låta hurtfrisk utan bara försynt fråga om inte ÄD eller EA kunde vara ett alternativ? Jag är också för gammal,bara inse faktum,inte ens vanliga normalfertila får barn så här sent utan lång kamp och jag kämpade redan på den tiden "alla" är normalfertila så vi har bestämt oss för EA. Även om man är för gammal för att bli gravid med egna ägg är man ju inte för gammal för att bli mamma förrän man passerat den naturliga gränsen som ligger runt 53.
  • drömmer om ett barn

Lider med dig! Gråter Har själv kämpat i många år och känt hopplösheten och maktlösheten. Vid vår första IVF fick jag precis som dig pluss och sedan blödning dagen efter. Livet känns verkligen orättvist.. tar hellre ett minus direkt än en stunds lycka för att sedan få drömmarna krossade kort därpå.

Brakade ihop totalt efter vårt senaste misslyckade försök i december. Orkade inte hålla upp min glada fasad och låtsas som ingenting.. det gick helt enkelt inte längre. Tror man måste "våga" bryta ihop för att orka försöka på nytt. Men det är oerhört jobbigt när man befinner sig mitt i allt det nattsvarta..

Kämpa på, ge inte upp drömmen. Kram

• Nathaly

Ni kan inte tänka er en surrogat? Finns säkert fler som jag, ung och frisk, som kan hjälpa er bära ett barn om problemet ligger där..

• Anonym (Svårt)

Hata på! 
    Känner så igen känslan, satt precis och lyssnade på en kompis som inte vet om hon ska göra sin femte (!!!!!!) abort, vill bara skrika henne i ansiktet! Samtidigt som jag tycker att självklart, vill hon inte så är de ju abort som är rätt men är i den fasen så vet inte om jag orkar höra mer. 

Hatar oxå min kropp som bara "slösar" ägg, dom kunde ju komma till så bra nytta! 
    Längtan efter barn gör mig till ett monster så fort jag börjar blöda varje månad, jag gråter och är arg.

• Anonym

Se det positiva i det hela, du slipper ökad  risk för framfall, urininkontiens, analinkontiens och livslång smärta vid samlag som är vanligt efter graviditet och en vaginal förlossning =)

• Hemlig123

Det är lungt TS. Hata på och spy galla ett tag, men fastna inte bara i hatet..

Svar på tråden Idag hatar jag världen!