Flytta för kärleken
Jag har en man som har flera barn varannan vecka. Jag har barn heltid förutom varannan helg. Vi har pratat om en eventuell flytt ihop. Men vi bor väldigt långt ifrån varandra. Enda möjligheten för att kunna få ett liv tillsammans är att vi flyttar till de. Mitt barns pappa bor idag några mil ifrån oss och har mer eller mindre inte ens någon kontakt med barnet mellan umgängena om det inte är något speciellt som händer. Dock tror jag att han skulle motsätta sig en flytt. Men jag tror inte att han skulle vara villig att ta barnet på heltid heller om jag skulle säga att jag skulle flytta ändå (inte för jag skulle ha hjärta att lämna mitt barn). Men hur gör man i en sån situation? För barnet skulle man få se till att umgänget inte påverkas utav en flytt utan i mina ögon är det självklart viktigt att de får ha kvar samma kontakt. Men hur har ni andra gjort när ni flyttat långt bort? Barnet är i skolåldern om det spelar någon roll. Barnet har alltid bott heltid med mig och haft denna kontakt med pappan förutom barnets första år då vi bodde ihop och han aldrig var hemma under barnets vakna tid. Med andra ord har han aldrig varit en riktig pappa som träffat sitt barn mycket så det skulle kännas konstigt om han skulle ta över hela boendet i ett sånt här läge.
Finns det någon som har något tips eller bara något att säga?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-11 21:59
Vi har gemensam vårdnad och tanken är självklart att om jag flyttar så betalar jag såklart resorna för att barnet ska kunna ta sig till sin pappa varannan helg.