• cs68

Jävla skithelvetes X-fru

Nu är jag hederligt, innerligt jävla skitförbannad!

Inte nog med att biomamman styr och ställer med umgängestider, HON bestämmer även NÄR och HUR min "sambo" och hon ska prata...

Igår skickade hon iväg yngste sonen till oss med feber och kräkningar!! Grejen är väl den att eftersom HON har bestämt när de ska prata så tyckte hon uppenbarligen att det inte behövdes igår eftersom hon "dumpade" barnen på vår gård och sedan drog iväg - utan ett ord. Att vi fick vinterkräksjukan på köpet är uppenbarligen inte hennes problem...

Min sambo har skrivit ett "avtal" om umgängestider (som hon har bestämt), om hur kontakten skall upprätthållas (som hon har bestämt) samt hur barnbidraget skall fördelas (det enda som min sambo har uttryckt sin önskan om efter att i 5 år stått för ALLA, och då menar jag ALLA kostnader såsom kläder, datorer, mobiltelefoner med abonnemang osv), men glöm att hon hade skrivit på det och lämnat det till min sambo!

Jävla förbannade skithelvetes fittkärring!! 

• Svar på tråden Jävla skithelvetes X-fru
  • Philippa

Är mannen lika irriterad som du eller är det bara du...?

• Fridayyy

Stackars barn! Hur kan man lämna ett sjukt barn ute på tomten?

• Brumma

Philippa - ibland behöver man bara få det ur systemet.. Oavsett vem som är mest upprörd..
    Jag hade oxå blivit tokig om min bonus skickades hit med full vetskap om kräksjuka.
    Precis som hennes mamma blivit om vi lämnat henne till mamman med kräksjuka..
    För det första tvingar man inte iväg ett kräksjukt barn, för det andra så skall man kämpa för att minska smittspridning.
    Det är liksom därför man skall stanna hemma från arbete, skola o förskola två kräkfria dygn ..

• cs68
    Brumma skrev 2013-02-12 12:15:54 följande:
    Philippa - ibland behöver man bara få det ur systemet.. Oavsett vem som är mest upprörd..
    Jag hade oxå blivit tokig om min bonus skickades hit med full vetskap om kräksjuka.
    Precis som hennes mamma blivit om vi lämnat henne till mamman med kräksjuka..
    För det första tvingar man inte iväg ett kräksjukt barn, för det andra så skall man kämpa för att minska smittspridning.
    Det är liksom därför man skall stanna hemma från arbete, skola o förskola två kräkfria dygn ..

Tack "Brumma"!

Och ja "Philippa", mannen är lika irriterad som jag fast han inte ventilerar det här på "Familjeliv"!

Smittspridningen lyckades och nu är vi däckade allihopa!

Jag vet att jag inte är ensam om detta dilemma, men det är skönt att få ventilera och få "feedback", ibland kokar det bara över...

Nej, nu måste jag gå och spy en sväng... !   

• pannanikakan

Jag fattar inte? Hur kan du efter att ha dejtat din sambo (?) oerhört kort tid, dina ord för en månad sen, redan har flyttat ihop med mannen ifråga? Och hunnit reta upp dig på barnens mamma? *förvirrad*

www.familjeliv.se/Forum-3-59/m68318248.html

• Brumma
    pannanikakan skrev 2013-02-14 23:11:50 följande:
    Jag fattar inte? Hur kan du efter att ha dejtat din sambo (?) oerhört kort tid, dina ord för en månad sen, redan har flyttat ihop med mannen ifråga? Och hunnit reta upp dig på barnens mamma? *förvirrad*

www.familjeliv.se/Forum-3-59/m68318248.html

Oj, nää där hänger inte jag med riktigt heller..
    Det stod ju i tråden att ni skulle börja så smått skapa relation till barnen, hur har ni hunnit hit?
  • pannanikakan
    Brumma skrev 2013-02-15 06:33:18 följande:

Oj, nää där hänger inte jag med riktigt heller..
    Det stod ju i tråden att ni skulle börja så smått skapa relation till barnen, hur har ni hunnit hit?
    Tycker nog det osar lite katt...

• Lyckliga styvfamiljer

Hej alla fina kloka föräldrar :)

Jag heter Maria & driver det ideella projektet Lyckliga styvfamiljer
    som erbjuder glädjefyllt & lösningsorienterat föräldrastöd

Nu på sön 17 mars har mitt projekt sitt sista event i Sthlm,
    där vi snackar bonusfamiljer, föräldraskap & konsten att skapa lyckliga relationer.

Jag vill inbjuda er alla att delta helt GRATIS. Har i nuläget 6 plaster kvar som jag skänker bort! 

Bara maila mig på info@styvfamiljer.se vid intresse
    Mycket omtanke & kramar/Maria

Mer info finns på facebook
    Bonusfamljer & Lyckliga relationer
    www.facebook.com/events/469996179714666/&fref=ts

Dagen leds av relationscoachen Lennart Matikainen som har lång erfarenhet av detta ämne.
    Vi snackar lagspel och hur man hittar gemensamma spelregler. Kommunikation & teamwork för glädje, lagspel & balans.

• cs68

Osar katt eller inte;

Här kommer lite mer "godsaker" som den kära bio-mamman gjort sedan jag skrev här sist;

Hon har egenmäktigt hämtat barnen hos fadern och håller dem hemma hos sig med motiveringen att han inte får träffa dem förrän han gjort slut med mig.

Bio-mamman har gått till soc för att soc skall medla till umgänge 90/10, d v s att pappan skall ha barnen 90% och hon 10%, med motiveringen att hon jobbar skift och att barnen är för små att vara själva utan till- och översyn.

Bio-mamman har krävt hos soc att pappan skall betala underhållsbidrag och ersättning för utebliven inkomst för den tiden hon har haft barnen (läs ovan när hon hämtade barnen!).

Bio-mammans SYSTER har anmält pappan till soc för att han har "övergett" barnen...

Bio-mamman ställde in ett planerat umgänge på 4 timmar när pappan och farmodern (jag skulle INTE närvara!) med motiveringen att pappan inte fick träffa barnen utan övervakning av henne.

Soc-möte nr 2 (nr 3 för pappans del) för att försöka "medla" i umgängesfrågan...

Och ja, bio-mamman "dumpar" eller hämtar och styr en 17-åring...

Så, osar katt eller inte - kalla mig galen eller vad ni vill... Så här lever vi nu i alla fall...      

• pannanikakan

Du tycker inte att ni gått lite för fort fram? Ni bor ihop efter 3 mån? 

• Trädblåsare

Men gör slut då, ni känner ju knappt varandra.

• Smurfan89

Har inte barnet rätt att själv välja hur det ska umgås med föräldrarna osv när det är 17 bast?:/ myndig om ett år liksom..

Svar på tråden Jävla skithelvetes X-fru