• nine05

Sömnlös, hämnas??

Jaha klockan är 02.00 väckarklocksn ringer 05.45. En tonåring tyckte det var lämpligt att komma hem hslv ett, gubben snarkar, gick o la mig i vardagsrummet, då startar nästan tonåring skype 01.30 för att prata med kompisar, grr. Svaren man får men jag har ju sportlov. Tror faktiskt jag sätter på radion (hög volym) när jag går upp sen, det är ju trevligt med musik på morgonen, det är ju vanlig vardag för mig.

• Svar på tråden Sömnlös, hämnas??
  • nine05

Radion har varit igång sen halv sju, perfekt kanal låg inne, Bandit, så det blev bl a Metallica med Nothing else matters:). Få se om nån klagar?

• IsDimma

Ja, för det löser ju alla problem *not* är det inte bättre att prata med varann?
    Makens snarkproblem vet jag inte om han kan göra något åt men här hemma har en del av Apotekets produkter hjälpt.
    Tonåringen får finna sig i att denne ska vara tyst på nätterna. Det fick jag när jag var tonåring, vi fick vara vakna men skulle vara tysta för att inte väcka mamma och pappa som skulle upp på morgonen efter. Ett fullt rimligt beslut.
    Att hämnas genom att låta alla sova uselt är en jättedåligt idé eftersom man bara blir på dåligt humör av att sova dåligt, det är inte bra om ni är på dåligt humör allihop. Det bäddar för konflikter!

• Annelie 76

Det är en bra start om du sen tar en diskussion med tonåringen om att visa hänsyn. 

• tro  hopp  kärlek

Jag har lärt mina barn att visa hänsyn, dvs att de vet att man inte för väsen nattetid speciellt då vi ska upp och jobba....ta ett samtal ts.
    Eller gå in nu och ta samtalet, Flört 

Det är ju ganska viktigt inför framtiden att kunna visa hänsyn i olika situationer.

• nine05

Naturligtvis kommer jag att ha snack med tonåringarna när jag kommer hem.

Gubben är förlåten han är förkyld. Ibland funkar inte tillsägelser om man inte samtidigt visar att hur otrevligt det är att inte få sova ifred. Fick småhorn imorse:)

• Stjärnfall76
    nine05 skrev 2013-02-11 14:42:51 följande:
    Naturligtvis kommer jag att ha snack med tonåringarna när jag kommer hem. Gubben är förlåten han är förkyld. Ibland funkar inte tillsägelser om man inte samtidigt visar att hur otrevligt det är att inte få sova ifred. Fick småhorn imorse:)

6 Tycker du gjorde helt rätt, ibland är det lättare att visa. Sen får ni ju prata. Mellan vissa tider ska det vara tyst..
Svar på tråden Sömnlös, hämnas??