Skapa en egen hemsida?
Hej,
Postar igen då det verkar blivit något fel på förra tråden.
Jag har länge velat skapa en egen hemsida som jag kan lägga upp egna saker på. Är helt enkelt trött på dom vanliga "bloggarna" där man är begränsad i vad man får göra och inte ha egen reklam osv.. Och nu behöver jag lite hjälp/råd från er.
Jag har förstått att det första man behöver är ett domännamn och det har jag skaffat! Det andra man behöver är ett webbhotell och då har jag varit inne på bästawebbhotell.se och tittat lite och hittat ett bra webbhotell som ska vara ett av Sveriges billigaste.
Det jag behöver hjälp/råd med är hur man går till väga för att skapa en egen hemsida. Jag har läst lite om Wordpress och det verkar ju fungera ungefär på samma sätt som dom flesta bloggarna fast man själv får ändra lite som man vill + att man kan ha egen reklam där.
Jag kan grunderna i html som jag har läst på Javascript och vad jag har förstått så behöver man inte vara en datanörd för att klara av wordpress.
Så tror ni att wordpress är det bästa alternativet för mig och kommer jag att klara av att fixa med det?
Samt är det någon som vet en bra guide om wordpress eller liknande som man kan läsa?
Jag vet att det blev lite många frågor men hoppas att jag kan få något svar :)
Tack på förhand!