Kompisar till barnen kommer och går som om dom skulle bo här...
Jag har två döttrar som är i övre tonåren. Båda bor på undervåningen, vi har sovrum, kök och vardasrum på övervåningen.
Vi låser sällan vår ytterdörr. Här helt enkelt inte haft behov av att låsa. Besökare ringer eller knackar på dörren för att avisera sin ankomst. Någon har då gått ner för att öppna dörren och släpper in besökaren. De senaste veckorna har vår dörr gått upp och in kommer barnens kompisar... Dom går in, klär av sig skor o jacka och gåt in på dotterns rum. Detta kan ha hänt på dagen, kvällen, väldigt sent på kvällen när jag tom. har gått och lagt mig. Förr har jag kunnat gå mer eller mindre naken hemma Tex ef duschen... Men nu kan man ju knappt slappna av hemma längre.
Hur tycker ni man ska göra? Börja låsa dörren? Vad ska man säga till döttrarna? Att de ska hämta sin gäst vid dörren? Är det ok att barnens kompisar känner sig så hemma här att dom bara går in? Dom har ju säkert aviserat sin ankomst via telefon. Men jag tycker det känns konstigt att någon bara kommer in... Utan att bli mottagen.
Är jag knäpp eller?