• tigermamman1974

Fagersjöskolan Hökarängsskolan Skönstaholmsskolan

Hej

Jag har en dotter med funktionsnedsättning och ska söka förskoleklass till hösten.
    Vårt första val kommer att vara Hökarängsskolan och andra Skönstaholmsskolan. Är det någon familj med barn med funktionsnedsättning (tex språkstörning, dyspraxi, adhd eller liknande) som har erfarenhet av dessa skolor?

Man bör välja 3 skolor men vi har ingen nr 3. Fagersjöskolan är hemskolan men den har vi hört av andra familjer med barn med funktionsnedsättningar att den inte är så bra. Det är t.o.m. familjer som valt att flytta sina barn därifrån. Jag skulle gärna vilja veta om det är någon familj med erfarenhet från Fagersjöskolan.

Skriv gärna nu då ansökan ska vara inne nästa vecka.

Tusen tack för all hjälp!

• Svar på tråden Fagersjöskolan Hökarängsskolan Skönstaholmsskolan
  • natha

Jag skulle nog undvika att sätta barnen i fagersjöskolan oavsett funktionshinder eller inte.

• natha
    tigermamman1974 skrev 2013-02-07 15:44:04 följande:
    Hej Natha! Skulle Du vilja vara gullig och utveckla lite? Tack!

Ja bor i närheten och det är ett helt ok ställe att bo på men inte det optimala stället att låta ungarna ränna utan uppsikt. Skolan är enligt mig stökig och saknar kompetent personal enligt stockholms kommuns hemsida. Ur utbildningssynpunkt.. Om man läser enkäter där så känner sig färre elever än i andra skolor sig trygga i skolan...
  • SannaM

Jag känner en vars son med funktionsnedsättningar som gått i Hökarängsskolan, de har inte varit så nöjda med högstadiet. Vet inget om yngre åldrar mer än att de har väldigt god ekonomi. Har en bekant som jobbar där nämligen. Han trivs i alla fall!

Svar på tråden Fagersjöskolan Hökarängsskolan Skönstaholmsskolan