• Estellan

Träffat en man med barn - tips tack!

Jag har i ca 6 månader träffat min ungdomskärlek. Vi är superkära och vill verkligen leva ihop och jag är väldigt lycklig att vi fått en ny chans i vuxen ålder. Det finns ingen tvekan att vi är säkra på varandra! Han har två barn 4 och 6 år som han inte träffar fn pga en väldigt smutsig skilsmässa. Detta kommer ju dock förr eller senare att ske när allt fallit på plats. Och jag vill givetvis göra mitt yttersta för att det ska fungera när de kommer in i bilden. Jag har själv endast halvsyskon och uppvuxen med styvföräldrar på både min mammas och pappas sida. Jag vet att det inte är lätt för någon! Och jag vet hur jag INTE vill ha det med tanke på hur jag själv kände det som barn. Tips tack! Hur gör man för att bygga en bra relation?

• Svar på tråden Träffat en man med barn - tips tack!
  • Dulcinea

Gå bara långsamt fram och visa intresse för barnen. Hitta på roliga saker m dem. Det kommer att lösa sig av sig självt. Lycka till!

• Lyckliga styvfamiljer

Hej alla fina kloka föräldrar :)

Jag heter Maria & driver det ideella projektet Lyckliga styvfamiljer
    som erbjuder glädjefyllt & lösningsorienterat föräldrastöd

Nu på sön 17 mars har mitt projekt sitt sista event i Sthlm,
    där vi snackar bonusfamiljer, föräldraskap & konsten att skapa lyckliga relationer.

Jag vill inbjuda er alla att delta helt GRATIS. Har i nuläget 6 plaster kvar som jag skänker bort! 

Bara maila mig på info@styvfamiljer.se vid intresse
    Mycket omtanke & kramar/Maria

Mer info finns på facebook
    Bonusfamljer & Lyckliga relationer
    www.facebook.com/events/469996179714666/&fref=ts

Dagen leds av relationscoachen Lennart Matikainen som har lång erfarenhet av detta ämne.
    Vi snackar lagspel och hur man hittar gemensamma spelregler. Kommunikation & teamwork för glädje, lagspel & balans.

Svar på tråden Träffat en man med barn - tips tack!