Hittade vitt pulver i min sons snusdosa, kontakta polisen?
Hej!
En mycket allvarlig händelse inträffade i lördags efter att min son hade kommit hem sent efter en fest från fredagen till lördagen.
På Fredagen var allt frid och fröjd hos oss och allt var som det alltid brukar vara, vi hade nyligen ätit Taccos med hela familjen.
Efter maten satt hela familjen i soffan och hade lite fredagsmys medan vi kollade på TV, plöstligt ringer det till i min 16 år gamla sons mobil och jag märker att han ler lite och går iväg mot toaletten, inget konstigt tänker jag då jag visste att han skulle iväg och spela ett s.k "LAN" hos en kompis han nyligen har lärt känna de senaste året då han började 1:an. hans nya vän har jag bara träffat en gång innan då min son bjöd hem han efter skolan, han verkade i allmänhet rätt trevligt, märkessjkorta med bakåtkammat hår. Tillbaka till saken, min son stack utan sin dator men sade att han fick låna en dator av hans nya vän ("hannes") sade han, min son tog på sig sin jacka och sade adjö till hela familjen. Kan också påpeka att min son verkade lite nervös eller stressad när han begav sig iväg, lite mer än normalt.
men jag tänkte bara på hur det var när jag träffade min nya vänner under min gymnasietid, så jag tänkte inte att det hade kunnat vara något speciellt med det.
Efter att han stuckit iväg hade jag ingen mer kontakt med han tills dagen efter då han kom hem.
I lördags kom min son hem igen runt klockan 1-2 på eftermiddagen och verkade inte pratglad direkt, han såg trött ut och lite blek, något man blir efter en hel natt av datorspelande tänkte jag.
Min son gick upp till sitt rum med långsamma steg och hängde av sig jackan i hallen, strax därpå ramlade jackan ner från kroken och jag tog upp den igen, det var då jag såg det.. en snusdosa, jag visste inte att min son snusade så jag blev besviken och bestämde mig för att slänga den.
Jag tog upp den och tänkte slänga iväg den men först kollade jag så den var tom först, den kändes lätt men fortfarande inte riktigt tom så av nyfikenhet öppnade jag dosan för att se vad som låg i, jag öppnade dosan och blev chockad!
I dosan låg det en liten påse med något vitt pulver som luktar kemikalier, det var inte alls mycket i påsen kanske 1/10 del av påsen var bara fylld.
Hjälp mig jag har inte pratat med min son en då jag finner detta extremt svårt för mig, hur ska jag bemöta situationen? jag funderar mellan att göra en polisanmälan eller kontakta socialen för att söka vägledning.
Hade varit mycket tacksam för svar!