Sälja, lämna bort katter.... :(
Vi har tre katter. Jättemysiga och Goa..... Vi har fått en son som nu är 6 månader. Han har fått en eländig hosta som aldrig ger med sig. Han har haft den sen 5 månader tillbaka. Läkaren säger att han har astma men att katterna troligtvis inte påverkar detta. Men jag känner att jag vill inte utsätta honom för dem OM det är så att han blir sämre av dem. Min sambo är allergisk, min pappa och min bror. Så att han är allergisk är inte en omöjlighet. Vi ger inte katterna den uppmärksamhet de behöver längre, de bara ligger och sover. Bråka med varandra nu när de är uttråkade..... De är innekatter, vi bor mitt i stan i en lägenhet så jag vågar inte ha dem ute. Vi måste lämna bort dem känner jag. Jag har dåligt samvete varje dag, både för sonens och för katterna. Men att lägga ut en annons på blocket känns inte lockande. Jag orkar inte. Jag mår så dåligt. Gråter på tanken att lämna iväg dem. Men de får det bättre hoppas jag. Men hur ska jag hitta ett BRA hem?!?! Hur orkar man lämna bort ens familjemedlemmar som bott hos oss i 6, 5 och 4 år?!