• yimby

Du - bonuspappa, vad gör du i hemmet?

Premiss: Du är en bonuspappa. Du har träffat kvinnan i ditt liv, ni bor ihop - hon har barn sedan innan.
    Hur mycket delar ni på kring hem och barn, trots att det inte är ditt/dina barn?

Ange gärna ålder på dig, din sambo och barn. Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-05 12:45
    "Betalar alla räkningar:" Menar ser till att alla räkningar blir betalda i tid. Inte står för kostnaden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-05 12:46
    Åh - trodde att man kunde kryssa i precis vilket man ville. Hur gör man en sådan undersökning med flera svarsalternativ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du - bonuspappa, vad gör du i hemmet?
  • Nyfiken gul

man kan bara svara ett alternativ..... 

så val som "delar lika"  - "gör allt ovan" och sånt hade varit på sin plats 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mithra

Svarar åt min sambo: Vi delar lika + att han ser min 7åriga dotter som sin egen. Vi har även en gemensam son, så han/vi säger alltså att vi har två barn!

• traveler

Jag är 30 hon är 37. Hon har en son sen tidigare som är 13 och vi har en tvååring gemensamt.

För mig är det viktigare att man betalar än vad man betalar. Hon betalar t.ex. hans sommarkollo på 3500 men jag betalade hans julklapp. En laptop + spel för samma pris. Sen betalar jag lånet på radhuset, sopavgift och annat.

Så det viktigaste är ATT inte VAD!

• TaSe

Min man gör allt som en pappa behöver göra för våra (mina) barn. För mej är det förutsättningen för att vi ska fungera som familj. Barnen är 14 och 13 år, och maken har funnits med sedan de var 3 och 2 år gamla.

• TaSe
    TaSe skrev 2013-02-05 20:00:20 följande:
    Min man gör allt som en pappa behöver göra för våra (mina) barn. För mej är det förutsättningen för att vi ska fungera som familj. Barnen är 14 och 13 år, och maken har funnits med sedan de var 3 och 2 år gamla.

Vi är 32 år.
  • Mithra
    Mithra skrev 2013-02-05 09:03:36 följande:
    Svarar åt min sambo: Vi delar lika + att han ser min 7åriga dotter som sin egen. Vi har även en gemensam son, så han/vi säger alltså att vi har två barn!
    Glömde visst åldrarna Flört Jag är 24år, sambon är 26år. Min dotter är 7år. Vår gemensamma son är nyfödd.
  • Litet My

Svarar åt sambon som varit bonuspappa åt min älste sedan han var 1,5 år (idag är han 7,5)

Han gör mycket hemma, dock lagar han nästan all mat och diskar medan jag städar och plockar mer, han städar också men mer om jag säger till (jag är lite pedant så jag vill gärna ha städningen på mitt vis =)

I övrigt gör vi ungefär lika mycket hemma och gör ingen skillnad på om det är vårt gemensamma barn som behöver något eller bonus.    

• Lovizas Mamma

Svarar för sambon. Jag 32 han 40. Min dotter 11 och våra gemensamma på 4 år, 2,5 år och minsta på en månad.

Vi har bra fördelning, han betalar alla räkningar och jag åker och handlar mat, det som blir över är allas pengar. Hushållssysslor delar vi på men nu är jag mammaledig så jag gör väl lite mer än han på den fronten.

Samma med det som rör min dotter, när hon är hos oss gör han det som en pappa ska göra, hade han haft en annan åsikt ang bonusföräldraskapet hade jag inte fortsatt relationen.

Svar på tråden Du - bonuspappa, vad gör du i hemmet?