• Allvar

Vilka bilstolar i ford focus kombi??

Jag undrar ni som har/haft en ford focus vilka modeller som funkar när man ska få plats med två bakåtvända bilstolar i baksätet? Dock inte framsätet där vi har airbag inkopplat. Har just nu en brio zento till den äldsta men den funkar inte allsObestämd har hört att britax highway 2 ska funka men vilken stol skulle kunna passa ihop med den?  

• Svar på tråden Vilka bilstolar i ford focus kombi??
  • zbaby

Vi har Volvos/Fords egna.. Tror det är Multitech och den kan man INTE ha bak tyvärr.. Har kopplat ur airbagen så vi har den fram nu.. Skulle gärna vilja ha ngn som fick plats bak..

• Bomema

Jag puffar upp denna tråd eftersom jag undrar precis samma sak. Barnen är just nu 3,5 år och 6 månader. 3-åringen sitter i en Brio Zento bakom passagerarsätet och bebisen i babyskydd i mitten i baksätet. Redan nu är det väldigt trångt för den vuxna som inte kör och passagerarsätet fram är i det närmaste oanvändbart eftersom det är framskjutet maximalt för att 3-åringen ska sitta ok i zenton bak.

Snart är det dags att byta ut babyskyddet och vi undrar hur vi ska få plats på ett vettigt sätt. Vi funderar dock på att koppla ur airbagen fram och flytta dit 3-åringen. Är dock osäkra på vilken stol som funkar för den lille, om han ska sitta i baksätet bakom storebror.

Så ni andra med en focus, hur sitter era barn och vilka stolar har ni? 

Svar på tråden Vilka bilstolar i ford focus kombi??