• Anonym

Vad göra med upphittat presentkort?

Vad gör man om man hittat ett presentkort? Svårt att hitta ägaren när det ej står på kortet.
    Lämna till polisen känns rätt meningslöst... Lämna in där det är köpt? Men vad gör de isf?
    Antagligen har ägaren spärrat kortet (om det nu är möjligt) och då är det ju ändå värdelöst eftersom borttappade presentkort ej ersätts...
    Tanken har väl slagit mig att använda det själv, men det blir ju bara pinsamt om det nu skulle vara spärrat...haha...

• Svar på tråden Vad göra med upphittat presentkort?
  • Anonym

Tror inte det går att spärra ett pressentkort? Handla på, chanserna att personen får tillbaks sitt presentkort är minimal och det är ju bättre att det kommer till användning ;)

• tahira

Jag hade lämnat det till polisen. Gjorde det när jag hittade ett för några år sedan, på 1000:- i en lite finare affär.

Lämnade mina kontaktuppgifter och fick hem en blomma och ett presentkort på 400:- i den affären av ägaren till presentkortet sedan.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Anonym

...ja, fast som sagt...blir ju pinsamt om det är spärrat eller nå't...Men annars kan ju jag lika gärna använda det som att butiken ska vinna på att det inte används...

• Anonym

Jag tror inte det är spärrat.. 

• Anonym
    tahira skrev 2013-02-03 22:30:35 följande:
    Jag hade lämnat det till polisen. Gjorde det när jag hittade ett för några år sedan, på 1000:- i en lite finare affär.

Lämnade mina kontaktuppgifter och fick hem en blomma och ett presentkort på 400:- i den affären av ägaren till presentkortet sedan.
    Oj, så detkom till rätta genom att lämna in till polisen...låter otroligt, Fint gjort av ägaren!
  • Bingo

Presentkortet kanske redan har använts så mycket att det bara är tre kronor kvar.

• Anonym

Det är ett sånt plastkort som ser ut som bankkort och har ju ett slags nummer på, så borde ju gå att spärra. Fast kvittot är med i presentkortet, så personen som tappat det kanske inte har numret för å spärra...äh...ingen aning. Får väl gå in i butiken och fråga...

• Bingo
    Anonym skrev 2013-02-03 22:41:17 följande:
    Det är ett sånt plastkort som ser ut som bankkort och har ju ett slags nummer på, så borde ju gå att spärra. Fast kvittot är med i presentkortet, så personen som tappat det kanske inte har numret för å spärra...äh...ingen aning. Får väl gå in i butiken och fråga...
    Du kan gå till butiken och berätta att du har hittat det. Be ägaren kontakta dig
Svar på tråden Vad göra med upphittat presentkort?