• Izzie91

sluta amma

Hej.
    Skrev ett inlägg för några veckor sedan angående min bebis som bara släpper bröstet och gnäller.
    Nu orkar jag inte masa mer, utan i fredagskväll fick jag nog och gav ersättning.

Han var allmänt missnöjd hela kvällen. Jag gick med honom, höll honom, bytte blöja, försökte ge mat, men inget hjälpte. Gav han en flaska ersättning som han slukade och VIPS! så blev han hur nöjd som helst! Underbart!
    Så igår gav jag honom bröstet på förmiddagen men på eftermiddagen började det igen, så gav han flaskan och tänkte att jag iaf kanske kan amma honom under förmiddagarna.
    Men idag så gick inte det heller, så nu har jag bestämt mig för att ge ersättning helt och hållet och inte hålla på att masa mer när han inte vill ha bröstet!
    Men hur gör jag? Brösten är som Dolly Partons och gör ont... ska jag mjölka lite tills det släpper eller låta det vara? Ju mer man pumpar, desto mer produceras ju.

• Svar på tråden sluta amma
  • Helene70

Låt det inte vara utan mjölka bara ut lite tills det släpper.

Lycka till! 

• Suzén

Precis, tryck ut lite så spänningen släpper bara så minskar produktionen så småningom.

• Izzie91

Okej :)) får njuta av superbröstwn medan man har dem då ;)) tack för svaren! :)

• Annat78

Prata med BVC annars så du kan få tablett för att stoppa produktionen.

• Izzie91

Testade att amma igår och det gick bra igen :)) hoppas det håller i sig, för vill ha våra mysiga stunder ihop :) plus för att ge bättre immunförsvar.

• Helene70

Men du, det måste inte vara antingen eller. Amma när du vill och flaska när du vill. Det viktiga är ju att du mår bra och att liten är mättGlad

• Izzie91

Det är klart :)) måste man helamma för det där med immunförsvaret eller räcker det med kanske morgon och kvällsamning? :) han suger på bra när brösten är riktigt fyllda men mitt på dagen, så blir de som påsar och då vill han inte suga på, latmasken! ;p

• Izzie91

Har nu ammat igårkväll, inatt och idag och nu är han sådär allmänt missnöjd och slö igen. När han endast fick ersättning så var han pigg och glad men nu med en gång så börjar gnället. Vad är fel?!?!

• Helene70
    Izzie91 skrev 2013-02-05 14:20:26 följande:
    Har nu ammat igårkväll, inatt och idag och nu är han sådär allmänt missnöjd och slö igen. När han endast fick ersättning så var han pigg och glad men nu med en gång så börjar gnället. Vad är fel?!?!

Öh...vad tror du själv är fel?
  • Izzie91

Öh... Han blir inte mätt? Öh....

• Helene70
    Izzie91 skrev 2013-02-05 15:42:33 följande:
    Öh... Han blir inte mätt? Öh....

Glad
Svar på tråden sluta amma