• Jennifer19

lchf hjälp

jag är nybörjare på lchf och hur jag än äter så blir det för mycket protein. hur? jag använder shape up appen och hat lagt in att jag ska äta ca 75% fett, 20%protein och 5% kolhydrater. men lägger man till bara 2 skivor bacon så kommer man upp i 36 % protein. blir förvirrad..

• Svar på tråden lchf hjälp
  • Faile

Om du lägger till 2 skivor bacon till vad? Allt handlar ju om att komponera rätt mix. Blir det för mycket protein så lägg till mer av annat, eller dra ifrån, beroende på hur måltiden ser ut.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • shakennotstörd

Du kanske har missuppfattat hur mycket protein olika saker innehåller. Det är typ 20 % eller nåt i kött har jag för mig.Du kan inte väga ditt protein typ ägg ,kött,fisk  och räkna det som protein utan ska du öht räkna så måste du hålla reda på proteinhalten. 

Är det kanske här du tänkt fel? I så fall är det inte konstigt att du inte får till det.

Men varför räkna? Jag har ätit LCHF i flera år och aldrig räknat.Som jag har tolkat det så behöver man inte det.Då blir det ju lika mycket fixering vid kosten som vid kalorieräkning.Så ser jag det i alla fall! Men jag vet ju att många räknar trots detta eller när de inte får de resultat de önskat sig.  

Svar på tråden lchf hjälp