• Birgitta2

D-vitaminer

Jag har varit och köpt d-vitaminer. Tänkte att det kunde vara en god idé. Det står att man skall inta föda tillsammans med tabletterna.

Om man INTE gör det, utan bara hivar i sig två tabletter till morgonkaffet (äter inte frukost). Vad händer då? Tar inte kroppen upp det lika bra? Eller inte alls? Eller får jag magkatarr?

Nån som vet om det är väldigt negativt att inte äta när man tar dom?

• Svar på tråden D-vitaminer
  • mrsStatham

Vad står det i FASS?

Bara två saker är oändliga
  • Birgitta2

Kan inte hitta något. Hittar om orala droppar för barn. Men inte tabletter.

• mrsStatham

Är det de här?

Bara två saker är oändliga
  • Faile

D-vitamin är fettlösligt och tas bättre upp av kroppen om man äter något fett tex vid intaget.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Birgitta2
    mrsStatham skrev 2013-02-01 11:49:00 följande:

Är det de här?

Nix. har tyvärr inte med mig burken på jobbet. Men D3 stod det på burken. 180 små piller i den.
  • Annelie 76

D-vitamin ska tas med fett. Tar du omega3 så är det ypperligt att ta det tillsammans. Annars med mat eller nåt annat med fett.

• Birgitta2

Ok, ett glas mjölk blir det till pillrena. Jag tänker ta 2 om dagen. Det blir 2000 IE.

• Birgitta2
    Mirali skrev 2013-02-01 15:33:12 följande:
    det blir säkert jättebra
  • Ante94

Det står ju på burken att det ska tas i samband med måltid. Googla på det, D-vitamin är fettlösligt och att det ska tas med mjölk har jag aldrig hört talas om. På vintern tar jag en 5000 IE-kapsel/dag, oftast vid måltid annars med en sked grädde eller smör :)

• Ante94

Ha ha...ja en tsk, men det händer väldigt sällan, äter ju mat varje dag så det skulle va om jag glömt att ta då.....

• Cattis8303

Hej alla vitaminknaprare:)

Jättebra att det är så många som äter extra vitaminer för det behövs verkligen i dessa tider framförallt i den värld vi lever i idag med alla gifter som finns i vår vardag! Så vidrigt när man tänker efter.
    Jag vill bara dela med mig lite av ett kosttillskott som verkligen är det bästa jag har testat och fortfarande äter, har ätit dessa i tre års tid nu och blir aldrig sjuk samt att mitt hår och mina naglar växer som ogräs och har blivit mycket starkare, allt mitt eksem har också försvunnit som jag besvärades av innan dessa piller kom in i min vardag. 
    Det mest fantastiska är att de har pengarna tillbaka garanti! Jag har inte sett något annat kosttillskott som erbjuder detta. Om det är någon som är intresserad och vill veta mer om vad det är för kosttillskott och var man hittar dem får ni gärna skicka ett meddelande.

Ha en härlig helg!

Cattis

• Birgitta2
    Cattis8303 skrev 2013-02-08 12:16:09 följande:
    Hej alla vitaminknaprare:)

Jättebra att det är så många som äter extra vitaminer för det behövs verkligen i dessa tider framförallt i den värld vi lever i idag med alla gifter som finns i vår vardag! Så vidrigt när man tänker efter.
    Jag vill bara dela med mig lite av ett kosttillskott som verkligen är det bästa jag har testat och fortfarande äter, har ätit dessa i tre års tid nu och blir aldrig sjuk samt att mitt hår och mina naglar växer som ogräs och har blivit mycket starkare, allt mitt eksem har också försvunnit som jag besvärades av innan dessa piller kom in i min vardag. 
    Det mest fantastiska är att de har pengarna tillbaka garanti! Jag har inte sett något annat kosttillskott som erbjuder detta. Om det är någon som är intresserad och vill veta mer om vad det är för kosttillskott och var man hittar dem får ni gärna skicka ett meddelande.

Ha en härlig helg!

Cattis
    Det vill jag gärna veta.
Svar på tråden D-vitaminer