Påhopp
Jag tycker det är intressant med forum och hur vissa personer verkar se och använda det som något slags sätt att få utlopp för känslor som egentligen inte hör hemma där. Angående dessa diskussioner om mobbing på nätet som diskuteras kraftigt just nu så har jag märkt det lite här med i olika trådar. Jag har bara varit medlem i några dagar men vi lever ju i land där det finns något som kallas yttrandefrihet. Min sambo tycker jag är knäpp som orkar lägga ner energi på forumet överhuvudtaget, för som han uttrycker det. Det är små människor som plötsligt blir kaxiga så fort de sitter framför en dator. Då kan man plötsligt säga vad man vill. Det är det jag har märkt. Folk har rätt att tycka vad de vill. Men i många fall i olika trådar så blir folk som inte håller med provocerade och istället för att vara retoriska och hålla sig till ämnet så kommer de med personliga påhopp. På personer de inte har en aning om. Jag hamnade till exempel i en tråd som handlade om rökning. Jag är själv rökare och svarade trådstartaren (det handlade om att det var en man som rökt framför ingången till en affär där hon skulle gå in med sin dotter) jag skrev hur jag såg på det hela ur mitt perspektiv och då kom en tredje tjej in i diskussionen. Eftersom hon inte gillade det jag skrev så kallade hon mig i första inlägget "obegåvad" och i ett annat så kom det plötsligt kommentarer angående att hon var på väg till ett jobb där hon tjänade mer än mig och med all säkerhet också hade mycket dyrare kläder. För mig så var det här egentligen meningslöst. Hon kunde lika gärna kalla mig dum i huvudet för jag tar inte åt mig av det hon skrev. Men jag finner det intressant vad som driver henne att istället för att kommentera det jag skriver där hon självklart får tycka vad hon vill får henne att hoppa på mig om helt ointressanta saker. Det har ju ingenting med det jag skrev att göra alls. O jag ser det i många trådar. Där folk skriver: men du är dum i huvudet osv. Jag undrar hur såna personer fungerar i verkliga livet? Flippar de över så fort någon inte tycker som dem o kallar dem fula då eller? "Jag röker." Svar: "fy fan. O så är du ful" Antagligen inte. Antagligen är det som min sambo säger. Det är små människor som plötsligt hittat ett sätt att kanalisera sin frustration över livet genom att sätta sig bakom datorn där ingen ser dem o plötsligt kunna tro att de kan skriva vad som helst. Jag tycker det är patetiskt. Kan man inte hålla sig till ämnet så har man inte på forum att göra alls.