vill byta yrke, så typiskt.
Känns ju trist när man i 9-10 år arbetat inom sjukvården är både utbildad undersköterska och sjuksköterska. Men har nu tröttnat, ca 1 år endast efter kandidatexamen. Vilket känns jättetrist!
ja btrivs väl ok, men vill jobba med något helt annat vägrar bränna ut mig och knappt ha tid till egen familj.
Jag vill bara arbeta 7-16 och helst inga helger...
Är gravid och efter mammaledigheten vilket blir nångång tidigast dec 2014-jan2015 så har jag bestämt mig själv att jag INTE ska gå tillbaka till mitt gamla jobb. Dels för att jag inte trivs dels för att arbetstiderna fungerar inte med barn.
Så det första alternativet och jag tänkte är ju ändå att jag kanske ehöver ny arbetsplats som sjuksköterska. Vårdcentral? Synd att jag är överkval för att sitta på LAB annars hade jag gärna gjort det. Vet ni hur det ser ut för en grundutbildad sjuksköterska med jobb på vårdcentral?
Annars vilka andra typer av jobb finns det för mig som önskar arbeta endast dagtid och på veckodagar?
Mottagning? cafe, lunchresturang?
Kikat lite på utbildningar, men det mesta jag kan tänka mig kräver privatlån.
Jag behöver tips och råd? Vad finns det för jobb egentligen där man arbetar 7-16. Att gå ner i lön gör mig ingenting. Mår hellre bra och har tid med min familj. Är intresserad av att arbeta med mat, cafe, salong, butik etc..