• BettyBoop 123

Bryter ihop!

Ja, nu orkar jag inte mera. Stockningarna avlöser varandra.
    Har slutat sova med bh,lillen får äta ur det onda bröstet ofta,handpumpar ur lite o masserar ändå för ja stockning igen.
    Jag blir bra för nån timme/timmar sen börjar det om,antingen i samma bröst eller i det andra.
    Nu ömmar bröstet igen och jag har inte ens fullt med mjölk i dom.

Tips på vad ja kan göra eller vad jag gör för fel. Lillen är bara 2veckor gammal o har haft så här i en vecka nu. Funderar på att sluta för ja orkar inte må skit.

• Svar på tråden Bryter ihop!
  • straw2008

Sluta amma, världen kommer te sig annorlunda Lycka till

I kinamockaskogen.....
  • FruBecks

Låter skitjobbigt. Har varit i en liknande sits så jag vet hur förtvivlat det kan kännas.  Kontakta BVC och se om de har några bra tips/råd att ge dig. Annars kör på ersättning - det kommer både du och barnet må bättre av som läget är just nu. Lycka till. 

• Mary Jo

Vill du amma så kan du vända dig till amningshjälpen för att få hjälp och råd. Vill du inte amma så ska du inte amma. Ersättning är ett fullgott alternativ,det viktiga är att du mår bra. 

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • bringa

Stockning har jag fått lätt de första veckorna. Barnet suger inte så hårt och det går antagligen trögt. Vill med det säga att det är övergående. Mjölkgångarna kommer att vidga sig så att det rinner lättare och barnet kommer att suga starkare. Drag och kyla ger lätt stockning. Ge ersättning nu förbättrar knappast stockningen, man vill ju ha ut mjölken! Mitt råd är att börja med det bröst som spänner.

• BettyBoop 123

Lillen suger tag som attan, äter o blir mätt. Jag vill bara få bort det onda o febern, hjälper ju inte att massera amma etc det börjar ju bara om :'(

• Alexi
    BettyBoop 123 skrev 2013-01-29 16:16:54 följande:
    kan man ringa till dom när som lr har dom kontorstider? Lr ska ja ringa 1177?
    Läser du ens länkarna?

Det står så här:
    "Ring eller messa någon av våra amningsrådgivare/hjälpmammor. Eftersom vi tar emot samtalen i våra hem så vill vi att du helst ringer mellan kl 8 - 21. Svarar vi inte så prova med en annan hjälpmamma."
  • Alexi

Eller gör så här:
    Gå in på Amningshjälpens öppna eller slutna Facebookgrupp, där får du svar snabbt, MEN det är inte alltid det är hjälpmammor som svarar.

• BettyBoop 123

tack, ja missade den biten när jag läste, har en annan grinig unge klättrandes på mig o hög feber :-\ sorry

• happysunday
    straw2008 skrev 2013-01-29 15:11:49 följande:
    Sluta amma, världen kommer te sig annorlunda Lycka till
    Man ska inte sluta amma under en pågående mjölkstockning. Då kan det utvecklas till en bröstböld och mamman kan bli väldigt sjuk.
    Om man vill sluta amma måste man först bli av med mjölkstockningen.

Ts, hur har det gått för dig? Ammar du med amningsnapp? Har barnet ett korrekt tag med hakan i -näsan fri? Håller du ett finger på bröstet för att hjälpa barnet att få luft?
    Det är jättejobbigt med mjölkstockning men det finns hjälp att få för att det ska funka för dig. 
  • BettyBoop 123

Jag har en infektion i kroppen visade det sig, ska träffa läkaren sen. Kommer antagligen få antibiotika. Så efter det funkar förhoppningsvis ammningen utan stockning

• BettyBoop 123
    happysunday skrev 2013-01-30 11:30:08 följande:
    Man ska inte sluta amma under en pågående mjölkstockning. Då kan det utvecklas till en bröstböld och mamman kan bli väldigt sjuk.

Om man vill sluta amma måste man först bli av med mjölkstockningen.

Ts, hur har det gått för dig? Ammar du med amningsnapp? Har barnet ett korrekt tag med hakan i -näsan fri? Håller du ett finger på bröstet för att hjälpa barnet att få luft?

Det är jättejobbigt med mjölkstockning men det finns hjälp att få för att det ska funka för dig. 

Ingen amningsnapp, hakan i och lillen får luft utan att jag hjälper till
  • Jempa78

Jag hade samma sak i början och kontaktade till slut amningshjälpen på sjukhuset, dem tog bakterieodling och sen fick jag antibiotika. Efter kuren har jag inte haft mjölkstockning. Var också redo att ge upp precis innan jag ringde dem.

• Leffler

Mitt tips, prata med den barnmorskan du hade under graviditeten, min erfarnhet är att de är mycket bättrepå amningän BVC! Ge inte upp, det hamdlar om några onda dagar, sen blir det nästan alltid bra :)

• BettyBoop 123

Nu har jag ätit antibiotika och ammningen är som förbytt, mjölken rinner på lättare. Så infektionen var det som ställde till alla problem. Tack för alla tips råd och hjälp

• Mary Jo
    BettyBoop 123 skrev 2013-02-01 08:20:24 följande:
    Nu har jag ätit antibiotika och ammningen är som förbytt, mjölken rinner på lättare. Så infektionen var det som ställde till alla problem. Tack för alla tips råd och hjälp
    Härligt!!
    Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
Svar på tråden Bryter ihop!