• Honken

Hur länge ska man vara amningsfri innan pergo start?

Hej,
    Har ni någon koll på hur länge man måste vara amningsfri innan man kan starta bebisverkstan med pergo?
    Och hur funkar det? Måste man gå igenom en hel utredning igen med blodprover och spermaprov mm?
    Hur var det för er när det var dax för syskon?

Mvh Honken!

• Svar på tråden Hur länge ska man vara amningsfri innan pergo start?
  • Vili

Jag undrar exakt samma! Fick en son i Augusti 2012 efter en enkeldos pergotime..nu vill vi försöka få en till men vet inte när vi ska söka hjälp..för mest troligt kommer det ju inte gå spontant..

Isak 090122 Viggo 120820
  • Honken

Har fortfarande inte löst frågan... Pratade med en sköterska hos gyn och hon tyckte att man gott kunde vänta iaf 2 mån men det kändes inte som hon förstod mig helt... Så inget svar än tyvärr. Men håll i hatten, jag har nu fått min mens! Det tog 6 veckor från det jag slutade amma helt.. Får se hur långtid det tar till nästa... Har du slutat amma helt?

• Vili
    Honken skrev 2013-03-07 09:28:42 följande:
    Har fortfarande inte löst frågan... Pratade med en sköterska hos gyn och hon tyckte att man gott kunde vänta iaf 2 mån men det kändes inte som hon förstod mig helt... Så inget svar än tyvärr. Men håll i hatten, jag har nu fått min mens! Det tog 6 veckor från det jag slutade amma helt.. Får se hur långtid det tar till nästa... Har du slutat amma helt?

Honken skrev 2013-03-07 09:28:42 följande:

japp..slutade amma helt i slutet av december och fick mens mitten av februari. Tycker det var bra jobbat av min kropp faktiskt :) När slutade du amma? Åh känner bara att man nu kommer stå där igen och bli besviken månad ut och månad in för faktum är att min mens var ganska regelbunden innan också men hade ändå ingen ägglossning och då är det ju omöjligt att bli gravid... blir jag inte mirakulöst gravid inom 2 månader ringer jag nog till min gynekolog och frågar iallafall vad som gäller...man har lite dåligt tålamod :)
    Isak 090122 Viggo 120820
Svar på tråden Hur länge ska man vara amningsfri innan pergo start?