Bör jag ha dåligt samvete?
Behöver råd från utomstående.
Jag valde min kusin som fadder från "min sida av släkten" till vår sån.
Och jag har så dåligt samvete, jag visste att min syster (har bara ett syskon)
skulle bli besviken och ledsen ifall jag inte valde henne. Ändå valde jag kusinen.
Är jag en dålig människa? Känner mig så hemsk för hon sagt att hon tänker på det ibland och hon tog det jättehårt.
Jag valde såhär för att hon är moster, det viktigaste och finaste.
Och min kusin, hon har tyckte det varit så kul att jag var med barn, har stöttat mig och varit glad för min skull ända från start. Så jag ville ge min uppskattning på detta vis. Vi har umgåtts som vänner under uppväxten. Och det kändes kul att ge henne en titel också, annars skulle hon inte "va nåt". Min syster är moster, räcker inte det? Det är ju det närmsta. Sen säger min syster att det är inget man väljer. Som man gör med fadder.
Jag och min syster är vädligt nära, men ser så olika på saker och ting. Hon är mycket för tradition m.m Detta var det viktigaste för henne verkar det som medans jag tyckte det skulle vara rolig att ha min kusin som fadder och hon är en jättebra fadder. Det hade systern också varit men. Och jag kunde ju tagit båda men. Då hade det blivit tre. Det gör ju inget men tyckte detta kändes som ett bra val.
Vad tycker ni? Är jag en hemsk syster, borde jag tänkt på hur hon kände i valet?