• FONA

Vilket ansvar har man om man prackar på nån något som inte fungerar?

Om någon prackar på någon något som visar sig ställa till problem, vilket ansvar har då den personen? Kan man alltid frånsäga sig ansvar genom att skylla på att det är den som tar emot det som har ansvar?

• Svar på tråden Vilket ansvar har man om man prackar på nån något som inte fungerar?
  • Tonårsmamman1

Nja, så riktigt så enkelt är det inte, tycker jag. Man kan stå i en beroendeställning till någon och då är det inte bara att säga nej tack.

• ex ungue leonem

Medlemmar blir alltså anklagade för att ha saboterat TS dator

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Coxia

Ha ha ha är det på riktigt?

Man uppför aldrig att förvånas över vad folk gör. Nej familjelivs medlemmar har inget ansvar, det är fullt frivilligt av TS.  Nu har jag inte läste hela trådarna utan går bara på det som Ts skrivit.

• Tonårsmamman1
    ex ungue leonem skrev 2013-01-28 11:05:34 följande:
    Ja, jag förstod det, även om jag bara läste lite grann.

• FONA
    ex ungue leonem skrev 2013-01-28 11:05:34 följande:
    Jag vill ha tillgång till din sida!!
  • ex ungue leonem
    FONA skrev 2013-01-28 11:15:03 följande:
    Det är frågan om man bara kan pracka på nån nåt som ställer till oreda och sen bara säga att man inte har nåt ansvar för oredan som är frågan!

Jag har skickat trådarna  till FL så får de kolla.Även denna
    Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • Tirem

Ex. Om man själv väljer att ladda in ett program på sin dator efter att blivit tipsad om detta på t.ex. ett öppet forum så kan man inte lägga något ansvar på tipsaren. Man har ett eget ansvar om man väljer att göra det eller ej. Bara ett exempel...

Svar på tråden Vilket ansvar har man om man prackar på nån något som inte fungerar?