• Anonym (dålig mamma?)

Vad bör jag göra?

Okej allt började när jag va gravid i vecka 21, min livmordetapp kortades av, läkare sa SJUKHUS direkt! men jag vägrade.. Efter några dagar blev det värre, och lades in.. sen åker jag hem trotts läkare inte vill de.. nu är jag hemma, och har ändå hand om mina 2 stor barn trots läkare inte tycker de.. och jag får allt mera sammandragningar. som vissa börjar göra ont igen.

Pappa till barnen gick inte med på att jag tog en åt gången.. han sa båda eller ingen.. får man göra så?
    Nu sitter jag och har stor problem han vill anmälla mig för jag tvingar han ta hand om hans barn extra för jag inte orkar och inte kan för tillfället.. dålig mamma enlig honom..och han förtjänar ensamvårdnad..

Mina 2 stor barn är dess utom extremt överaktiva.. och jag klarar inte av att springa runt och åka pulka.. gravid vecka 26+3 nu.  är rädd att något ska hända..

Vill bara ha tips på vad jag kan göra.. jag är så trött på hans trakaserier då han påstår jag trakaserar dom för jag säger att han måste ta dom trots att han lovade OM det inte fungerade  med båda barnen.. han har sagt saker till barnen som mamma är dum i huvudet, idiot, jävla fitta.. detta får jag höra av barnen då de inte får som dom vill.
    är trött på detta är på väg att ge upp och ge han all tid med barnen.. just gör jag inte orkar.. han har rasistiska åsikter om min man, jävla kunta kinte nått.. Blatte.. idiot.. m.m.. jag pallar inte höra detta. :( även barnen uttryckt sig med dessa ord.

Eller överdriver jag bara och ska ändå skita i vad läkarna säger och hålla i gång trots att de onda sammandragningarna kommer tillbaka nu?

• Svar på tråden Vad bör jag göra?
  • Anonym (dålig mamma?)
    Lena skrev 2013-01-27 14:49:13 följande:
    Varför hjälper inte din man dig med dina barn?
    Han höll på med att starta eget när detta hända.. och öppnade för en vecka sedan...han kan inte bara ha stängt heler?
    Då kan lika gärna deras PAPPA ta ledig... fast han har rät te heltid dagis och fritistds!!

• Lena
    Anonym (dålig mamma?) skrev 2013-01-27 14:53:16 följande:
    Han höll på med att starta eget när detta hända.. och öppnade för en vecka sedan...han kan inte bara ha stängt heler?
    Då kan lika gärna deras PAPPA ta ledig... fast han har rät te heltid dagis och fritistds!!

Om du inte kan ta hand om dem bör du vara sjukskriven och då kan du ha dem på dagis/fritids på dagarna och sen på kvällarna kan din man hjälpa dig med dem.

• Anonym

Barn har två föräldrar av en anledning. Om den ena är sjuk eller dör så kan den andra ta över. Nu är du sjuk och kan inte ta hand om dina äldre barn. Det logiska är väl att de bor hos sin pappa tills du mår bättre igen och besöker dig i mån av vad du klarar av. Har väldigt svårt att tänka mig att du kan förlora barnen för det. Se bara till att ha ett sjukintyg för säkerhets skull om exet skulle börja bråka eller anklaga dig för att vara en dålig mamma.

• Anonym (dålig mamma?)
    Anonym skrev 2013-01-31 22:16:29 följande:
    Barn har två föräldrar av en anledning. Om den ena är sjuk eller dör så kan den andra ta över. Nu är du sjuk och kan inte ta hand om dina äldre barn. Det logiska är väl att de bor hos sin pappa tills du mår bättre igen och besöker dig i mån av vad du klarar av. Har väldigt svårt att tänka mig att du kan förlora barnen för det. Se bara till att ha ett sjukintyg för säkerhets skull om exet skulle börja bråka eller anklaga dig för att vara en dålig mamma.
    Ja men nu vägrar pappa och säger jag är oansvarig.. annars har jag pratat med soc, och jag har rätt.. mister inget men barnen behöver ju aktiveras.. även OM jag är sjukskriven får de inte vara på dagis fritisds längre tyvärr..

Jag har alltså hotand förtidsbörd.. vill bara att pappan ställer upp så jag kan gå 34 veckor, vilket bli 17 Mars.. vilket blir 3 av mina veckor alltså inte så längre.. efter att ja hade de nu blev mitt tillstånd värre med ökade sammandringar.. och jag VILL INTE föda nu.. vecka 27+3..  det är mest stressen som påvärkar kan rör mig lite.. men mina 2 stor var av flickan 6 år snart är extremt trotsig och jag får bära henne från dagis för hon vill inte lyssna.. och det får jag absulot inte..

han skite ri om jag avrit i kontakt med soc.. han börjar gagga om han ska ha ensamvårdna m.m. vilket han inte kan ha rätt till.. säger soc till mig.. för detta är endå en andlening att jag inte kan ta hand om de som jag borde nu det kräver mera aktivering än min minsta.. och nu är det så att min minstas pappa ha henne till 3 och hon rä på dagis innan, och lämna henne hos mig.. så jag slipper gå.. sen är det sänger 19.30 så inte så anstängade med henne.. medans de stora ska vara vara över allt. och jag kan inte åka pulka och springa i skogen TÄNK om någo händer?

Han ansåg jag borde gjort abort och jag e dum i huvudet vilket han sagt till barnen med.. han måste fahn inte gokänna om ja ska ha barn med någon..
    Är så trött på ans psykande så är på väg att ge upp allt för att slippa honom.. han har försökt att sabba mitt förhållande sedan 1 år tillbaka nu.. och jag pallar inte detta..

• Anonym (dålig mamma?)
    Lena skrev 2013-01-27 16:44:08 följande:
    Om du inte kan ta hand om dem bör du vara sjukskriven och då kan du ha dem på dagis/fritids på dagarna och sen på kvällarna kan din man hjälpa dig med dem.

Kollat.... inte rätt till extra dagis eller fritids då jag e sjukskriver inte jobbar..
    Min man jobbar 8-22 egen företagare.. OCh soc anser att det är deras pappa som skall ha dom då jag egentligen har sängläge.. har redan brytit mot vad läkaren sa att ta hen barnen på prov men funkade ikke.. blev värre igen men han anser att det e bra om bebisen kommer nu för då kan jag har barnen osm normalt igen men liksom blir juh NEONATAL tills den e ´´fullgången´´

• Anonym
    Anonym (dålig mamma?) skrev 2013-02-03 09:06:08 följande:
    Ja men nu vägrar pappa och säger jag är oansvarig.. annars har jag pratat med soc, och jag har rätt.. mister inget men barnen behöver ju aktiveras.. även OM jag är sjukskriven får de inte vara på dagis fritisds längre tyvärr.. Jag har alltså hotand förtidsbörd.. vill bara att pappan ställer upp så jag kan gå 34 veckor, vilket bli 17 Mars.. vilket blir 3 av mina veckor alltså inte så längre.. efter att ja hade de nu blev mitt tillstånd värre med ökade sammandringar.. och jag VILL INTE föda nu.. vecka 27+3..  det är mest stressen som påvärkar kan rör mig lite.. men mina 2 stor var av flickan 6 år snart är extremt trotsig och jag får bära henne från dagis för hon vill inte lyssna.. och det får jag absulot inte.. han skite ri om jag avrit i kontakt med soc.. han börjar gagga om han ska ha ensamvårdna m.m. vilket han inte kan ha rätt till.. säger soc till mig.. för detta är endå en andlening att jag inte kan ta hand om de som jag borde nu det kräver mera aktivering än min minsta.. och nu är det så att min minstas pappa ha henne till 3 och hon rä på dagis innan, och lämna henne hos mig.. så jag slipper gå.. sen är det sänger 19.30 så inte så anstängade med henne.. medans de stora ska vara vara över allt. och jag kan inte åka pulka och springa i skogen TÄNK om någo händer? Han ansåg jag borde gjort abort och jag e dum i huvudet vilket han sagt till barnen med.. han måste fahn inte gokänna om ja ska ha barn med någon.. Är så trött på ans psykande så är på väg att ge upp allt för att slippa honom.. han har försökt att sabba mitt förhållande sedan 1 år tillbaka nu.. och jag pallar inte detta..

Men skit i om han hotar med stt stämma dig på vårdnaden. Han har inget att komma med. Låt han bråka för sig själv och lev ditt eget liv. Låt honom ha barnen heltid tills du är i vecka 34 och säg bara att du är sjukskriven och kan inte ha barnen. Punkt. End of discussion. Och låt han ha båda barnen. Du riskerar ditt ofödda barns liv genom att gagga omkring med ditt ex. Lämna bara barnen där och meddela honom att ni kan köra växelvis som vanligt från och med den 17 mars igen. Förklara gärna för barnen innan varför det blir som det blir så att de inte känner sig övergivna. Om du inte bryr dig om vad exet säger så tappar han sin makt över dig.
  • Anonym

När exet säger att du är en dålig mamma eller värdelös människa svara bara lugnt att det är tråkigt att han upplever det så och övergå sedan till själva sakfrågan som ni måste diskutera. Eller att du borde gjort abort svarar du lugnt att trist att han känner så och ingenting mer. Gör så hela tiden tills han inte orkar längre.

• Anonym

Men varför har du vägrat inläggning och sedan dessutom åkt hem mot läkarnas ordination? Varför håller du på så? Och hur skulle det hjälpa dig att ha en unge hemma i stället för två? Varför tog du inte emot pappans erbjudande om att du inte skulle ha hand om något av barnen? Du säger ju att du inte klarar av det just nu. 

Ja, visst. Ditt ex låter som en komplett idiot. Absolut. Utan tvekan en extrem dumskalle. Men jag fattar inte ditt eget agerande heller. Obestämd 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-03 15:26:15 följande:
    Men varför har du vägrat inläggning och sedan dessutom åkt hem mot läkarnas ordination? Varför håller du på så? Och hur skulle det hjälpa dig att ha en unge hemma i stället för två? Varför tog du inte emot pappans erbjudande om att du inte skulle ha hand om något av barnen? Du säger ju att du inte klarar av det just nu.  Ja, visst. Ditt ex låter som en komplett idiot. Absolut. Utan tvekan en extrem dumskalle. Men jag fattar inte ditt eget agerande heller.  

Förstår inte heller. Ingen skulle kunna ifrågasätta ditt föräldraskap (inte ens exet) om du inte kunde ha barnen på grund av en sjukhusinläggning. Och gissa vem som skulle ses som en dålig förälder om han vägrade ha barnen när du ligger på sjukhuset så att du skulle va tvungen att ta hjälp av socialtjänsten med någon som kan ta om barnen under tiden???
  • Anonym (dålig mamma?)
    Anonym skrev 2013-02-03 15:26:15 följande:
    Men varför har du vägrat inläggning och sedan dessutom åkt hem mot läkarnas ordination? Varför håller du på så? Och hur skulle det hjälpa dig att ha en unge hemma i stället för två? Varför tog du inte emot pappans erbjudande om att du inte skulle ha hand om något av barnen? Du säger ju att du inte klarar av det just nu. 

Ja, visst. Ditt ex låter som en komplett idiot. Absolut. Utan tvekan en extrem dumskalle. Men jag fattar inte ditt eget agerande heller. Obestämd 
    saknar att inte vara med barnen.. men att ha mina 2 stora tillsamman är extremt jobbigt just nu.. tyvärr.. jag testade men de funkarde inte.. inte mera med det..
    Vägrar inläggning.. ja först för exet höll på och en annan dotter vars pappa ville ta henne till Libanon..inte okej...

sista inlägget från mig kanske är en idiot jag med..

tack för svar..
  • Anonym
    Anonym (dålig mamma?) skrev 2013-02-04 18:39:58 följande:
    saknar att inte vara med barnen.. men att ha mina 2 stora tillsamman är extremt jobbigt just nu.. tyvärr.. jag testade men de funkarde inte.. inte mera med det..
    Vägrar inläggning.. ja först för exet höll på och en annan dotter vars pappa ville ta henne till Libanon..inte okej...

sista inlägget från mig kanske är en idiot jag med..

tack för svar..
    Det låter jobbigt, men du äventyrar ju din egen och inte minst ditt nästa barns hälsa när du inte gör som läkarna säger. Jag vet att du skrev att ditt nästa barns pappa inte ska behöva ta ansvar för de barn du redan har för det ska deras pappor göra (och det borde de ju också göra förstås) men eftersom du bär på din nuvarande partners barn så är det väl ändå rimligt om han rycker in när de andra inte gör det och det innebär en risk för hans eget barn? 
  • Anonym (dålig mamma?)
    Anonym skrev 2013-02-04 20:22:28 följande:
    Det låter jobbigt, men du äventyrar ju din egen och inte minst ditt nästa barns hälsa när du inte gör som läkarna säger. Jag vet att du skrev att ditt nästa barns pappa inte ska behöva ta ansvar för de barn du redan har för det ska deras pappor göra (och det borde de ju också göra förstås) men eftersom du bär på din nuvarande partners barn så är det väl ändå rimligt om han rycker in när de andra inte gör det och det innebär en risk för hans eget barn? 
    Jo han borde.. men han måste endå jobba, vem ska försörja oss annars då jag va arbetslös innan?
    och han nyss öppnat sin restaurang.. man blir borta mycket i början.. mina ex bråkar om ja ska betela dom ln de gått miste om.. men min man går miste om mera om han ska vaa hemma i längre.. och just nu behövs pengar..
  • Anonym
    Anonym (dålig mamma?) skrev 2013-02-04 18:39:58 följande:
    saknar att inte vara med barnen.. men att ha mina 2 stora tillsamman är extremt jobbigt just nu.. tyvärr.. jag testade men de funkarde inte.. inte mera med det.. Vägrar inläggning.. ja först för exet höll på och en annan dotter vars pappa ville ta henne till Libanon..inte okej... sista inlägget från mig kanske är en idiot jag med.. tack för svar..

Riskerar du ditt ofödda barns liv för att du inte klarar av att vara utan dina äldre barn nån vecka???
Svar på tråden Vad bör jag göra?