Gnäller vid bröstet, ger upp!
Hej.
Jag har en liten 3 månaders bebis som gnäller och släpper bröstet konstant. Han sover mycket och när han väl är vaken, så är han ledsen väldigt stor del av tiden. Allt det måste väl bero på att han inte blir mätt?
Detta började förra veckan när jag var borta i några timmar, så vi hade barnvakt som matade honom med utpumpad bröstmjölk i flaska. Blir så fruktansvärt frustrerad! Vad ska jag göra? Överväger att ta till flaska med ersättning helt snart, för vet inte hur man ska kunna vara en glad och positiv mamma när man grämer sig inför varje amningstillfälle.
Nu på kvällen så grät han, testade att amma, han skrek och grät, fortsatte att försöka få honom att äta, han skrek, tinade bröstmjölk i flaska och gav honom och han slukade allt utan att gnälla, så hungrig är han ju!
Just det! Måste tillägga att detta börjar mestadels efter att han haft sin middagslur, så runt 14 alltså. Morgonen och fm är han sig själv som han var för någon vecka sedan. Han har dessutom inte ökat så mycket i vikt som han gjort innan :/
Är jag idiotisk om jag ger upp? För detta är verkligen inte roligt....