• Gummibjörn

Snarkning, hosta och andningsuppehåll

Min pojke på 2,5 år snarkar och hostar sig genom nätterna. (han är inte förkyld) Dessutom slutar han andas kortare stunder under natten. Tycker så synd om honom, han blir störd i sömnen massor av gånger varje natt. Och alla runt om också iofs..  Nu har vi alla fall fått en tid till öron näsa hals för vidare kontroll, för detta har pågått länge nu.
    Men nu undrar jag om ni har erfarenhet av detta, och vad det kan vara, kan det bli operation osv.
    Jag vill veta allt. =)

• Svar på tråden Snarkning, hosta och andningsuppehåll
  • Claudia gbg

Min dotter har haft förstorade halsmandlar. Problemet växte bort så hon behövde inte opereras men det bedömer de ju vid undersökning och genom samtal med dig.

• Två döttrar och en son

Kan vara polyper.
    Kan också vara astma eller allergi.
    Bra att ni kollar upp!

Vår son har också varit så och han har både polyper, astma och allergi.
    Men vi har inte opererat och nu vid sex år är han otroligt mycket bättre och har nästan inga besvär allls.      

• Flickan och kråkan

Vår äldsta lät som ett tröskverk när han sov och hade apnéer. Han opererades i höstas. Skrapade bort körteln bakom näsan och tog bort delar av båda halsmandlarna. Nu sover han helt ljudlöst och lugnt.

Hostat har han däremot inte gjort. Natthostning har däremot vår yngsta haft problem med, pga av infektionsastma. Natthosta är ju rätt typiskt för det.

Kan ju vara en kombination eventuellt. 

• 081012

Det blir bättre har 2 barn 7 & 4 år. Jag själv hade samma problem. 7 åringen blev opererad för 3 år sen (tog mot halsmandlarna Och polypen i näsan) nu låter hon ingenting sover 9 tim å alltid glad. Sonen på 4 ha fått remiss nu. Jag hoppas dom gör lika på honom då han ha den (grad 3) på halsmandlarna. (Det största) så ej konstigt, han vill ej äta riktigt elr kan sova ordentligt. Plus han ha flera uppehåll med andningen på nätterna. Å dagarna är han aldrig glad utan han går runt trött. Så jag hoppas jag får denna hjälp då jag frågat flera gånger nu om de. För min sons skull

Svar på tråden Snarkning, hosta och andningsuppehåll