Hej!
Jag lider då mer er och vet vilket helvete ni går igenom just nu!
Jag blev inlagd i v 27+5 för nästan precis ett år sedan för den skattade vikten var 616 gram. Hon borde då väga dubbelt så mkt...låg inne 1 månad, gjorde tvåhundra miljoner ctg, flödesmätningar osv, fostervattensprov m.m för alla var överens om att ngt var kraftigt fel. De visste bara inte vad...
Så efter en månad så konstaterar läkarna att hon måste komma ut. Vi har då varit på besök på neonatalen och fått veta att OM hon klarar sig så blir det med allra största sannolikhet respirator.
Sen föds vår lilla tjej i v 31+1 och väger 900 gram och är 34 cm lång. Hon behöver ingen resp, ingen syre, ingenting förutom värme och skydd i kuvösen och hon sondmatas. 6 veckor låg vi inne på neo, 2 veckor i hemsjukvården.
Visst har det varit tufft och så fort hon varit krasslig har det varit barnakuten nästa (pga att prematurer är mer känsliga för ex RS). Men det har verkligen gått hur bra som helst. Om knappt två veckor blir hon ett år och nu väger hon 7,5 kg ooch är 67,5 cm. Visst är hon mindre än kompisarna och kanske ngt "sen" i utvecklingen, men så är hon ju 9 veckor yngre med
Du får gärna kika in på min blogg där jag skrivit mkt från sjukhustiden. Annars får du gärna maila mig!
Lycka till!
Kramar från oss