• Anonym

Har ingen lust längre, lusthöjande medel?

Har helt tappat min sexlust, misstänker att det kan bero på mina mediciner som jag tar för ADHD (medikinet). Är inte säker men innan jag började äta de så hade jag mer sexlust, nu vill jag bara bli lämnad ifred och tycker nästan sex är äckligt

Jag är relativt nygift och vi vill ju ha barn nu osv men jag kan inte förmå mig till att ha sex längre och blir bara irriterad när min man försöker ta på mig. Jag vill ha lust igen, vill ha sex med honom vill bli tänd och allt.

Vi har även haft rätt stressigt och jobbigt med ekonomi osv som påverkar också men jag har aldrig haft det såhär förut i ett förhållande. Jag kan bara inte tända på honom, jag kan inte få någon som helst lust, vi är som vänner nu bara och det är inte kul.

Finns det något lusthöjande för kvinnor som man kan prova? Ni som har provat sånt, funkar det tycker ni och vilket är bäst?

Snälla kom med råd och tips hur jag ska få lusten tillbaka.

• Svar på tråden Har ingen lust längre, lusthöjande medel?
  • Anonym

FASS nämner "Förändrad sexuell lust" som en möjlig biverkning. Du bör kanske tala med den som skriver ut detta först så du kan utesluta den möjligheten.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-25 13:49:08 följande:
    FASS nämner "Förändrad sexuell lust" som en möjlig biverkning. Du bör kanske tala med den som skriver ut detta först så du kan utesluta den möjligheten.

Jo men även om jag pratar med den som skriver ut medicinen så hjälper inte det in sexlust. Kan inte sluta med dessa heller då jag för första gången känner att jag fungerar på alla andra plan och det är nödvändigt för att klara av att vara mamma och sköta jobb bl.a.

Finns det inte något som kan hjälpa till att få tillbaka lusten? Som man kan kombinera med denna medicin?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-25 14:23:11 följande:

Jo men även om jag pratar med den som skriver ut medicinen så hjälper inte det in sexlust. Kan inte sluta med dessa heller då jag för första gången känner att jag fungerar på alla andra plan och det är nödvändigt för att klara av att vara mamma och sköta jobb bl.a.

Finns det inte något som kan hjälpa till att få tillbaka lusten? Som man kan kombinera med denna medicin?
    Kan dom inte ställa dig på någon annan typ av medicin? Har du nämnt att du tror att det finns en koppling?

Metylfenidat (som t.ex Medikinet) är klassat som narkotika och har bieffekter men beroende på fabrikat/typ så skiljer de sig åt. Det kan tänkas att det finns något annat som ger samma effekt på dig men utan bieffekten som du kanske har drabbats utav. Värt att kollas upp i alla fall. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-25 15:28:30 följande:
    Kan dom inte ställa dig på någon annan typ av medicin? Har du nämnt att du tror att det finns en koppling?

Metylfenidat (som t.ex Medikinet) är klassat som narkotika och har bieffekter men beroende på fabrikat/typ så skiljer de sig åt. Det kan tänkas att det finns något annat som ger samma effekt på dig men utan bieffekten som du kanske har drabbats utav. Värt att kollas upp i alla fall. 
    Nu när jag äntligen känner att jag funkar som person (förutom det här med lusten då) så känns det trist att behöva prova nåt annat och ändra när det funkar ok med allt liksom, känns lite läskigt då att ge upp nåt som ändå funkar för att prova nåt annat som man inte alls vet hur det blir.

Har inte nämnt det för läkaren, känns pinsamt att ta upp det, så personligt liksom att prata med de om mitt sexliv. Att ta upp det här går för jag kan vara anonym.
Svar på tråden Har ingen lust längre, lusthöjande medel?